1.
|
|
Una era sense consciència literària
/
Els Marges
A propòsit dels models d'avaluació de l'ensenyament de la literatura recollits en el decret en tràmit d'ordenació del nou Batxillerat. Un fragment: "Es tracta, avui, de convertir el text literari, tant la seva escriptura com la seva lectura, en simple vehicle de qüestions alienes, secundàries o àdhuc supèrflues a la seva constitució, de les quals ja no es percep la transformació que pateixen en el pas a un àmbit amb lleis pròpies. [...]
2022 - 10.34810/ElsMargesv128nt2022id418036
Els Marges, Núm. 128 (Tardor 2022), p. 6-9 (Editorial)
2 documents
|
|
2.
|
|
3.
|
|
S'ha girat la truita
/
Ortega, Rudolf
Sobre el desconcert de la conselleria d'Educació davant l'evidència que el compliment de la immersió lingüística a les escoles ha caigut a plom en els darrers anys, i sobre la iniciativa d'un grup de famílies de l'escola de Canet de Mar de, davant la inacció de la Generalitat, personar-se com a part perjudicada en el cas de sentència sobre la implantació del 25% en castellà a tot el sistema educatiu.
2022
El País. Quadern, Núm. 1885 (20 febrer 2022), p. 6 (Opinió. Brou de llengua)
|
|
4.
|
|
Més castellà a Olot
/
Ortega, Rudolf
Últim paràgraf: "Les famílies que, amb tot el suport polític, mediàtic i legal que han necessitat, han recorregut durant els darrers 30 anys totes les lleis i decrets educatius fins a arribar a assolir aquest 25%, no viuen a Olot, ni són de la Catalunya interior. [...]
2022
El País. Quadern, Núm. 1883 (6 febrer 2022), p. 6 (Opinió. Brou de llengua)
|
|
5.
|
|
6.
|
Les aules d'acollida de l'educació primària i secundària obligatòria de Catalunya : un estudi comparatiu
/
Vila, Ignasi (Universitat de Girona) ;
Canal, Imma (Departament d'Educació. Generalitat de catalunya) ;
Mayans Balcells, Pere (Departament d'Educació. Genralitat de Catalunya) ;
Perera, Santiago (Universitat de Girona) ;
Serra, Josep M. (Universitat de Girona) ;
Siqués Carina (Universitat de Girona) ;
Comajoan, Llorenç (Ed.) ;
Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'estudi analitza el procés d'adquisició del català en els nouvinguts i el repte del sistema educatiu per continuar fent del català la llengua vehicular de l'escola malgrat l'arribada de gairebé un milió d'immigrants de fora d'Espanya a Catalunya els darrers anys. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 351-377
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|