1.
|
|
2.
|
|
[Discussió]
/
Solís, Marina ;
Piquer Torres, Josep ;
Brotons Navarro, Xavier ;
Bastida Serra, Carolina ;
Strubell i Trueta, Miquel ;
Margarit Viñals, Estel ;
Torres, Joaquim ;
Pradilla i Cardona, Miquel Àngel ;
Vila i Moreno, F. Xavier (Moderador) ;
Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Debat sobre les comunicacions de la mesa de sociolingüística educativa, en què es debat, sobretot, la realitat sociolingüística dels joves escolars d'Andorra, arran de les ponències d'Estel Margarit i Carolina Bastida, per bé que també es fan comentaris sobre l'estudi de Cecilio Lapresta sobre els alumnes romanesos de la zona de Lleida i al voltant de la identificació lingüística del Baix Llobregat, a propòsit de la ponència de Marina Solís.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Llengua inicial i llengua amb progenitors. Una mateixa realitat o dues variables diferents?
/
Tenorio, Xavier (Universitat de Barcelona)
"En aquest article s'analitza com es relacionen dues de les variables sociolingüístiques més importants: la llengua inicial (L1) i la llengua amb progenitors. Gràcies a les dades de la primera onada del projecte RESOL dels municipis de Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, amb una mostra de 407 alumnes de 6è de primària, es duu a terme una anàlisi exploratòria amb la intenció de descriure aquesta realitat i s'intenta exposar els motius pels quals es donen les diferències entre les dues variables. [...]
2013
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 23 (2013), p. 407-426 (Secció miscel·lània)
|
|
8.
|
|
Fer el préssec
/
Serra, Màrius
L'article recull els noms de 15 varietats de préssecs: anzems, barraquers, benvinguts, escarolites, gavatx vermell, marededeus, martins, resclòs, retglowers, ritxerets, roquetes, roquetes gelats, santjaumes, tresdies i vermellets.
2015
El Punt Avui. Cultura, 26 abril 2015, p. 4 (Opinió. Motacions)
|
|
9.
|
|
10.
|
|