1.
|
|
Procesos de lexicalización en la LSC: procedimientos de combinación
/
Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona) ;
Codorniu, Imma (Fundació Privada ILLESCAT) ;
Bosch i Baliarda, Marta (Fundació Privada ILLESCAT) ;
Fernández Viader, M. del Pilar (Universitat de Barcelona) ;
García Ruíz, Carlos (Fundació Privada ILLESCAT) ;
Serrano, Encarna (Fundació Privada ILLESCAT) ;
Segimon, Josep M. (Fundació Privada ILLESCAT)
Del resum de l'article: "En este trabajo se describen los diferentes procedimientos formales de combinación para la creación léxica en la lengua de signos catalana (LSC), así como el papel fundamental de la metáfora y la metonimia conceptuales en su motivación original. [...]
2012 - https://doi.org/10.1344/AFEL2012.2.8
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 2 (2012), p. 141-176 (Monogràfic: "Les llengües de signes")
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit
/
Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ;
Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|