Traces : base de dades de llengua i literatura catalanes 4 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
Procesos de lexicalización en la LSC: procedimientos de combinación / Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona) ; Codorniu, Imma (Fundació Privada ILLESCAT) ; Bosch i Baliarda, Marta (Fundació Privada ILLESCAT) ; Fernández Viader, M. del Pilar (Universitat de Barcelona) ; García Ruíz, Carlos (Fundació Privada ILLESCAT) ; Serrano, Encarna (Fundació Privada ILLESCAT) ; Segimon, Josep M. (Fundació Privada ILLESCAT)
Del resum de l'article: "En este trabajo se describen los diferentes procedimientos formales de combinación para la creación léxica en la lengua de signos catalana (LSC), así como el papel fundamental de la metáfora y la metonimia conceptuales en su motivación original. [...]
2012 - https://doi.org/10.1344/AFEL2012.2.8
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 2 (2012), p. 141-176 (Monogràfic: "Les llengües de signes")  
2.
Las lenguas de signos: su estudio científico y reconocimiento legal / Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "En este trabajo se abordan dos dimensiones sobre las lenguas de signos interrelacionadas: su estudio científico y su estatus social y legal. En primer lugar se traza la trayectoria de la investigación acerca de las lenguas de signos, indicando las diferentes perspectivas adoptadas a lo largo de los años y contextualizando las aportaciones que integran el monográfico. [...]
2012 - https://doi.org/10.1344/AFEL2012.2.3
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 2 (2012), p. 33-48 (Monogràfic: "Les llengües de signes")  
3.
Lengua y gesto en la modalidad lingüística signada / Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
Del resum que encapçala l'article: "El presente trabajo analiza el papel del gesto en procesos de lexicalización y gramaticalización en las lenguas de signos, concretamente, con relación a los 'verbos policomponenciales' -más conocidos como 'predicados clasificadores'. [...]
2011 - https://doi.org/10.1344/AFEL2011.1.4
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 1 (2011), p. 71-99

Inclou diverses figures que il·lustren l'article  

4.
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit / Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ; Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Jarque, Maria Josep dins Amazon
Jarque, Maria Josep dins Google Books
Jarque, Maria Josep dins Google Scholar
Jarque, Maria Josep dins Google Web
Jarque, Maria Josep dins INSPIRE
Jarque, Maria Josep dins NEBIS
Jarque, Maria Josep dins Scirus