1.
|
|
2.
|
La comprensió
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre la importància de la pronúncia en les cançons i, sobretot, en els espectacles musicals. L'autor considera que "la música és la lletra" i lamenta que hi hagi cantants i directors escènics que donin importància a d'altres elements en detriment de la comprensió deguda del text.
2011
Hamlet, Núm. 15 (15 Maig 2011), p. 61 (Escena amb música)
|
|
3.
|
El musical com a 'souvenir'
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor comenta que el públic majoritari dels musicals és turista. A Barcelona, però, hi ha tres grans traves per a poder desenvolupar un teatre musical internacional: la curta permanència de les produccions a la ciutat, una manca de tradició cultural i el desconeixement del català per part del públic potencial.
2011
Hamlet, Núm. 14 (15 abril 2011), p. 62 (Escena amb música)
|
|
4.
|
La veu no es veu
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre la veu, que considera l'instrument indispensable del teatre musical. Segons l'autor, tenir cura de la veu, per a un actor, és fonamental per a la seva professió, i massa sovint és un aspecte que obliden tant actors com directors.
2011
Hamlet, Núm. 13 (15 març 2011), p. 57 (Escena amb música)
|
|
5.
|
Un musical: instruccions de muntatge, (1)
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor explica com és un procés de preparació d'un espectacle musical. Se centra en el procés de gestació: des de la idea, la composició de l'escaleta i el guió, la composició musical, l'escriptura del llibret i la tria del repartiment.
2010
Hamlet, Núm. 10 (15 desembre 2010), p. 73 (Escena amb música)
|
|
6.
|
|
7.
|
Accents creuats
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre els problemes que comporta per a un compositor fer encaixar els accents de la llengua amb els accents musicals i aporta exemples concrets d'aquests fenòmens (sobretot extrets de teatre musical).
2010
Hamlet, Núm. 9 (15 Novembre 2010), p. 64-65 (Escena amb música)
|
|
8.
|
Reivindicació del Paral·lel
/
Bozzo, Joan Lluís
Sobre la incipient recuperació del Paral·lel com a centre d'espectacles i d'activitat nocturna de Barcelona. Segons l'autor, el fet que es recuperin teatres com l'Artèria Paral·lel o el Molino no implica una renovació del barri: si es pretén que sigui un espai de referència per a l'activitat nocturna de Barcelona cal també que es renovin restaurants, locals i comerços del barri.
2010
Hamlet, Núm. 8 (15 octubre 2010), p. 66-67 (Escena amb música)
|
|
9.
|
Protomusicals [2]
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre les produccions catalanes de teatre musical que es podien veure els anys setanta i vuitanta a Barcelona.
2010
Hamlet, Núm. 6 (15 juliol 2010), p. 74-75 (Escena amb música)
|
|
10.
|
Jukebox musicals
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre el fenomen del 'jukebox musical', aquells musicals que es construeixen a partir d'una col·lecció de cançons d'èxit ja existents i amb prou popularitat com per justificar la seva tornada als escenaris en forma de teatre musical. [...]
2010
Hamlet, Núm. 1 (15 febrer 2010), p. 72-73 (Escena amb música)
|
|