1.
|
|
2.
|
|
3.
|
Pròleg
/
Vallverdú, Francesc
Un cop tractats la vida i l'obra d'Agustí Bartra, Vallverdú apunta les diferències entre el llibre publicat i els anteriors. Així, assenyala que 'Ecce homo' no té, pròpiament, registres èpics; "l'autor erigeix la pròpia aventura personal en matèria poètica, el periple descrit no és altre que el del mateix poeta enfrontant-se amb la vida i els seus paranys".
1968
Ecce homo / Agustí Bartra, Barcelona : Edicions 62, 1968 (Vol. 44, p. 5-16)
|
|
4.
|
L'home auroral (fragment)
/
Bartra, Agustí
1977
Faig. Manresa, Núm. 6 (1977, Juliol), p. [14-16]
Inclou una breu presentació, "Pedrís", text que precedí la lectura del poema feta per Bartra a l'Ateneu Barcelonès el 25 d'abril de 1977
|
|
5.
|
La "Rapsòdia d'Ahab": una divergència entre Melville i Bartra
/
Abrams, Sam ;
Simposi Agustí Bartra (1987, 5-7 de novembre : Terrassa, Barcelona)
A la llum de les teories sobre l'inconscient de Jung, Sam Abrams estudia la recreació que Agustí Bartra fa de la novel·la de Melville 'Moby Dick': al poema de Bartra, el capità Ahab (perseguidor de la balena blanca), realitza un viatge iniciàtic que el duu des de la mort fins a la redempció com a home, guiat per l'heroi grec Ulisses.
1988
Faig. Manresa, Núm. 30 (1988, Octubre), p. 51-57 (Monogràfic: Actes del Simposi Agustí Bartra. Ponències)
|
|
6.
|
Les Constants en la poètica de Bartra, segons apareixen a 'Sobre poesia'
/
Desclot, Miquel (1952-) ;
Simposi Agustí Bartra (1987, 5-7 de novembre : Terrassa, Barcelona)
Intent de sistematització de les constants presents al llibre 'Sobre poesia' d'Agustí Bartra, com a via per a comprovar la coherència de les concepcions poètiques de l'escriptor: insatisfacció provocada pel camí seguit per la poesia moderna; impossibilitat d'explicar què és la poesia, però intent de definir-la (poesia com a religió, misteri; poesia com a via de penetració en la Veu de l'univers; poesia com a mètode de coneixença; poesia com a eina revolucionària); esbós del seu model de poeta (pont entre l'esperit de la vida i la resta dels homes); concepció formal del poema (rebuig dels excessos formals del Simbolisme, de les investigacions vàcues dels avantguardistes, de l'obscuritat, i reivindicació del ritme, la imatge i la ironia); opinió de Bartra sobre les teories maragallianes de la poesia.
1988
Faig. Manresa, Núm. 30 (1988, Octubre), p. 25-47 (Monogràfic: Actes del Simposi Agustí Bartra. Ponències)
|
|