1.
|
|
Traduir, ofici de sants
/
Gurt, Carlota
Sobre la precarietat de la feina del traductor i, especialment, sobre els dos manifestos que s'han publicat que posen de manifest els problemes del col·lectiu de traductors.
2023
Ara. Ara Llegim, 14 octubre 2023, p. 41 (Opinió. L'escriptora accidental)
|
|
2.
|
|
Traduir poesia infantil, és a dir, traduir poesia
/
Desclot, Miquel (1952-)
"Traduir poesia presenta en qualsevol cas paregudes dificultats, que l'autor de l'article ordena en tres grups seguint les pautes fixades per Pound (1934): melopea, fanopea i logopea. Tot i això, "el traductor de poesia per a infants no s'imposa altra restricció que la d'evitar una àrea d'experiència lingüística que els infants encara no hagin pogut conquerir". [...]
2018
L'Aiguadolç, Núm. 47 (2018), p. 61-75 (Monogràfic: la traducció literària: un pont entre cultures)
|
|
3.
|
|
Traduir és crear
/
Carreras, Anna
L'autora comença dient: "Traduir quatre obres de l'escriptora italiana Elena Ferrante al català no va representar per a mi un abans i un després, sinó un abans i un 'superdesprés'".
2021
El Punt Avui, 1 octubre 2021, p. 2 (Punt de vista. De set en set)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Qui ha de traduir Amanda Gorman?
/
Nopca, Jordi
Sobre el debat que ha generat el veto de Writers House, l'agència de la poeta nord-americana Amanda Gorman, a la traducció catalana de "The hill we climb" a càrrec de Víctor Obiols pel fet que el perfil del traductor no s'ajusta a allò que la seva representant demana: ser dona amb un perfil activista i afrodescendent. [...]
2021
Ara. Ara Llegim, 13 març 2021, p. 40-41
|
|
7.
|
|
Traduir ciència
/
Ros, Joandomènec (Universitat de Barcelona. Facultat de Biologia)
Del resum: "Traduir textos científics, siguin manuals universitaris, llibres o articles de divulgació científica o assaigs, obliga a una literalitat que quan es tracta de traduir ficció (i en especial poesia) no cal que sigui respectada. [...]
2020
Quaderns. Revista de Traducció, Núm. 27 (2020), p. 161-167 (Experiències)
2 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|