1.
|
|
2.
|
El teatre a les Illes
/
Nadal, Antoni
Antoni Nadal explica els canvis pel que fa al teatre a les Illes Balears després del triomf de la insurrecció militar feixista, que guanyà arreu excepte a Menorca, que resistí fins l'any 1939. Després del cop militar, el teatre català entrarà en declivi, els colpistes s'apropiaran dels locals i, en un primer moment, fins al juny de 1937, hi hauran sobretot diverses funcions benèfiques on es farà apologia del nou règim. [...]
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 169-182)
|
|
3.
|
|
4.
|
El teatre popular del Paral·lel
/
Martori, Joan
Joan Martori explica la reobertura dels teatres del Paral·lel després de l'inici de la guerra, el 19 de juliol de 1936, una reobertura condicionada per la creació de la Comissaria d'Espectacles de la Generalitat i, sobretot, per la constitució del Sindicat Únic d'Espectacles Públics a mans de la CNT. [...]
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 99-112)
|
|
5.
|
Un vol de coloms
/
Molins, Manuel
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 185-197)
Inclou un text final, "Post scriptum", on Manuel Molins explica que Francesc Foguet li va demanar d'escriure una peça breu de teatre a la manera de les peces de pamflet o d'"agitprop" escrites durant els anys 1936 i 1939. Molins informa que, per a 'Un vol de coloms', ha triat personatges literaris i també reals, com la Colometa de 'La Plaça del Diamant' i la Teresa Goday de 'Mirall trencat', totes dues de Mercè Rodoreda, i George Orwell
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
El teatre al País Valencià
/
Sirera, Josep Lluís
Josep Lluís Sirera analitza la situació del teatre al País Valencià durant la guerra civil espanyola, fent un apunt inicial sobre la trajectòria del teatre valencià des de finals de segle XIX. L'autor explica sobretot els resultats de la col·lectivització impulsada després de l'inici de la guerra civil per part de la CNT i la UGT, i la política del Comité Executiu d'Espectacles Públics (CEEP), dirigida principalment a assegurar el rendiment econòmic de les sales, a mantenir els llocs de treball i els ingressos, i a fer un teatre de diversió enfront dels desastres de la guerra. [...]
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 153-166)
|
|
9.
|
|
10.
|
La socialització dels espectacles públics
/
Diez, Xavier
Xavier Diez estudia la socialització de la cultura endegada en el camp del teatre per la CNT després del cop d'estat del 19 de juliol de 1936, quan el conjunt de treballadors del sector, aplegats sobretot en el Sindicat Únic d'Espectacles Públics (SUEP) de la CNT, d'acord amb la Comissaria d'Espectacles de Catalunya, decidí tirar endavant un projecte col·lectivitzador dels teatres. [...]
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 15-34)
|
|