1.
|
|
La Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana
/
Ginebra, Jordi (Universitat Rovira i Virgili)
"La Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana va ser creada per contribuir a la normalització cultural i universitària del país, i perquè hi ha problemes que afecten l'ensenyament universitari de la llengua i la literatura catalanes. [...]
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 217-222)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
["Quin futur tenim a Europa?"]
/
Calafat, Rosa M. (Universitat de les Illes Balears) ;
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Considerar continguts d'aprenentatge sota paràmetres d'estat implica una aproximació a com fer dels aprenents immergits en la cultura catalana uns parlants interessats per l'entorn més immediat. En aquest article aportam elements que ens permeten reflexionar sobre què estudien aquests alumnes i quins continguts són els que els formen en tant que parlants d'una llengua i d'un país, la qual cosa ens dóna eines per mesurar la percepció col·lectiva que els parlants tenen d'ells mateixos i dels altres".
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 197-206)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
"Quin futur tenim a Europa?"
/
Martines, Josep (Universitat d'Alacant. Institut d'Estudis Catalans)
Martines ofereix un comentari introductori a la transcripció de la taula rodona del simposi, de la qual fou el moderador.
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 185-186)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|
Diguem el nom sense cap por
/
Terricabras, Josep M. (Universitat de Girona. Institut d'Estudis Catalans) ;
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"L'apel·lació a 'La pell de brau', de Salvador Espriu, esdevé el punt de partida per a reflexionar sobre el llenguatge i la llengua. A diferència de les màquines, els éssers humans disposen del llenguatge per a entendre's, identificar-se, reconèixer-se, enraonar… De fet, la llengua n'és un dels signes d'identitat fonamentals. [...]
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 47-62)
|
|