Warning: Ignoring empty title search term.
Resultats globals: 18 registres trobats en 0.02 segons.
Traces. Catàleg, 18 registres trobats
Traces. Catàleg 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
La Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana / Ginebra, Jordi (Universitat Rovira i Virgili)
"La Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana va ser creada per contribuir a la normalització cultural i universitària del país, i perquè hi ha problemes que afecten l'ensenyament universitari de la llengua i la literatura catalanes. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 217-222)  
2.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Dalmases, Antoni ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Es defensa la literatura com a eina indispensable en la formació de ciutadans autònoms, crítics i amb capacitat de reflexió a través de les obres d'autors i pensadors de totes les èpoques. També s'exposa la labor destructiva de lleis i normes imposades durant trenta-cinc anys, amb teories i normes que menyspreen la tasca d'ensenyar i formar, i impossibiliten el goig d'aprendre. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 207-214)  
3.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Calafat, Rosa M. (Universitat de les Illes Balears) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Considerar continguts d'aprenentatge sota paràmetres d'estat implica una aproximació a com fer dels aprenents immergits en la cultura catalana uns parlants interessats per l'entorn més immediat. En aquest article aportam elements que ens permeten reflexionar sobre què estudien aquests alumnes i quins continguts són els que els formen en tant que parlants d'una llengua i d'un país, la qual cosa ens dóna eines per mesurar la percepció col·lectiva que els parlants tenen d'ells mateixos i dels altres".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 197-206)  
4.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Bastardas i Boada, Albert (Universitat de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Albert Bastardes respon a les preguntes "Quins canvis creus que hi hauria en l'ensenyament de la llengua i de la literatura catalanes si Catalunya fos un estat independent?» i "segons el teu parer, quin estatus assoliria la llengua catalana en el nou estat? I quines repercussions tindria per a la resta dels Països Catalans?". [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 187-195)  
5.
"Quin futur tenim a Europa?" / Martines, Josep (Universitat d'Alacant. Institut d'Estudis Catalans)
Martines ofereix un comentari introductori a la transcripció de la taula rodona del simposi, de la qual fou el moderador.
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 185-186)  
6.
L'Ensenyament de llengua a l'educació secundària: proposta d'un marc per a la reflexió / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona) ; Vilà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
"En aquest text defensem que l'objectiu darrer de l'escola en l'ordre lingüístic és el de facilitar l'accés dels alumnes a la cultura alfabetitzada. Considerem que el debat sobre els mètodes d'ensenyament i els continguts s'ha de posar en relació amb aquest objectiu darrer. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 157-182)  
7.
La Situació del català a l'ensenyament secundari i a la universitat al País Valencià. Balanç i prospectives / Jiménez, Gràcia (Universitat d'Alacant) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Partint de la complexa situació del català al País Valencià, un territori amb dues llengües territorials, es fa un recorregut pels trenta anys de vigència de la Llei d'ús i ensenyament del valencià, la seua aplicació a través dels programes d'educació bilingüe, les dificultats i els entrebancs, fent especial atenció a l'ensenyament secundari i superior. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 129-156)  
8.
El Currículum de literatura. Del batxillerat a la universitat / Martí i Bertran, Pere (IES Eugeni d'Ors de Vilafranca del Penedès) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona) ; Aulet, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
"La intenció de la ponència és exposar i reflexionar sobre la situació actual de l'ensenyament de la literatura catalana a la secundària i a la universitat. Es fa atenció especialment a les disposicions legals vigents, en els respectius currículums i plans d'estudis, i als canals de comunicació entre ambdós tipus d'ensenyament. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 105-127)  
9.
Aspectes jurídics i comparats de l'ordenació curricular de la llengua i la literatura a l'ensenyament secundari i la universitat / Pons Parera, Eva (Universitat de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"El text analitza diversos aspectes jurídics i comparats que influeixen o condicionen l'ordenació curricular de la llengua i la literatura catalanes a l'ensenyament secundari i la universitat. En tres apartats s'examinen: la intervenció dels organismes europeus en la promoció de l'aprenentatge de llengües; les tendències comparades en l'organització dels ensenyaments lingüístics, i el marc constitucional i legal espanyol fins a la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 65-103)  
10.
Diguem el nom sense cap por / Terricabras, Josep M. (Universitat de Girona. Institut d'Estudis Catalans) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"L'apel·lació a 'La pell de brau', de Salvador Espriu, esdevé el punt de partida per a reflexionar sobre el llenguatge i la llengua. A diferència de les màquines, els éssers humans disposen del llenguatge per a entendre's, identificar-se, reconèixer-se, enraonar… De fet, la llengua n'és un dels signes d'identitat fonamentals. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 47-62)  

Traces. Catàleg : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Raons de futur / dins Amazon
Raons de futur / dins Google Books
Raons de futur / dins Google Scholar
Raons de futur / dins Google Web
Raons de futur / dins INSPIRE
Raons de futur / dins NEBIS
Raons de futur / dins Scirus