1.
|
|
Notes sobre fonts shakespearianes en la poesia de Carles Riba
/
Mellinas, Héctor (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "L'article tracta de demostrar l'empremta shakespeariana en la poesia de Carles Riba i, tot establint les relacions cronològiques entre aquells articles de la crítica ribiana en els quals s'hi interpreta Shakespeare i els poemes que l'intertextualitzen, clarificar-ne alguna passatges obscurs".
2015
Els Marges, Núm. 107 (Tardor 2015), p. 57-73 (Estudis)
2 documents
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
Introducció. La poesia de Carles Riba
/
Terry, Arthur
Arthur Terry analitza l'evolució de la poesia ribiana, des de les primeres poesies fins a l'últim recull publicat en vida: 'Esbós de tres oratoris'. A partir de la influència del romanticisme, de la tradició poètica amatòria i dels models noucentistes, Terry interpreta l'eclecticisme de les 'Estances' i el camí cap a la poesia pura, la nuesa de pensament i la perfecció formal de 'Tres suites'. [...]
Obres Competes, I. Poesia i narrativa / Carles Riba, Barcelona : Edicions 62, 1988 (Clàssics Catalans del segle XX), p. 5-47
|
|
9.
|
La poesia de Carles Riba (1935-1946)
/
Sullà, Enric
Sullà comença justificant l'elecció dels dos únics llibres de Riba que analitza en la seva tesi: foren escrits simultàniament i presenten nombroses semblances (tot i que també diferències) i els dos junts reflecteixen l'evolució ideològica del Riba d'aquesta època. [...]
UAB. Biblioteca general
Inclou nou apèndixs amb diversos textos (inèdits, notes personals, traduccions) de Carles Riba que poden ajudar a entendre la poesia del període estudiat.
|
|
10.
|
Carles Riba i el mite de la poesia difícil
/
Torres, David
L'estudi vol sortir al pas de les acusacions que hom ha fet a la poesia de Riba, i en especial a 'Tres suites', d'hermetisme i intel·lectualisme. Repassa algunes recepcions en aquest sentit, el concepte que Riba tenia de la poesia pura i de la poesia en general, fa una lectura del llibre esmentat i critica el concepte de "poesia difícil".
Faig Arts. Manresa, Núm. 37 (1997, Novembre), p. 26-35
|
|