1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
'Te deix, amor, la mar com a penyora', de Carme Riera
/
Cònsul, Isidor
Sobre el recull de conte de Carme Riera 'Te deix, amor, la mar com a penyora'. L'autor dóna molta importància a la trajectòria literària de l'escriptora abans de centrar-se en l'anàlisi del volum que l'ocupa.
2003
Lectures de batxillerat 2003-2005, Barcelona : Proa, 2003 (p. 263-287)
Inclou un comentari de text del conte 'Te deix, amor, la mar com a penyora' (p. 282-285) Inclou set exemples d'exercicis de lectura (p. 286-287)
|
|
6.
|
Carme Riera, 25 años después
/
Aguado, Neus
Presentació del monogràfic del número 199 de la revista 'Quimera' dedicat a Carme Riera. En aquest comentari es resumeix la trajectòria literària de Carme Riera. L'autora també comenta les jornades ceelbrades el 2000 a la Universitat Pompeu Fabra dedicades a l'autora mallorquina.
2001
Quimera, Núm. 199 (Gener 2001), p. 20 (Monogràfic: Carme Riera, 25 años después)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
Discurs polifònic, realitat polièdrica, un tret característic a l'obra de Carme Riera
/
Cotoner, Lluïsa
L'article de Lluïsa Cotoner tracta sobre la utilització del "discurs polifònic", a partir del qual es crea una "realitat polièdrica", en l'obra de Carme Riera. Els procediments narratius utilitzats, explica Cotoner, són fonamentalment tres: "l'ús de la carta, que comporta la presència d'un narratari intern; la transmissió de la història des de perspectives situades en diversos punts de l'espai i del temps, i l'apel·lació al lector/a per tal d'involucrar-lo en el desenllaç de la faula narrativa".
2006
Caràcters. València, Segona època, núm. 34 (2006, Gener), p. 26-27
|
|
10.
|
Miralls de paper. L'obra de Carme Riera
/
Cònsul, Isidor
Isidor Cònsul comenta l'obra literària de Carme Riera: parla de cada obra publicada, les relaciona entre elles, n'extreu els principals temes i caracteritza l'estil i la llengua de Riera. L'article és encapçalat per una nota biogràfica.
2003
Serra d'Or. Barcelona, núm. 523-524 (2003, Juliol-Agsot), p. 69-73 (Cultura i vida. Lletres)
|
|