1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Col·leccionistes de disciplines
A propòsit de l'editorial Vitel·la: "L'editorial de Bellcaire d'Empordà ha evolucionat, i ho ha fet apostant per col·leccions que tracten temàtiques diferents. ".
2018
Revista de Girona, Núm. 307 (març-abril 2018), p.68-69 (Monogràfic : Editorials gironines)
|
|
4.
|
|
Joan Maragall: moments d'il·luminació en les vivències clau individual i col·lectiva
/
Puppo, Ronald (Universitat de Vic) ;
Col·loqui Internacional Verdaguer "Escriptures il·luminades" (10è : 2017 : Barcelona : Vic : Folgueroles)
Del resum: "Maragall és hereu de Verdaguer en potenciar al màxim una fusió il·luminadora entre paisatge i paraula, tant a nivell individual com col·lectiu. En el primer sentit, al poema extraordinari "Les muntanyes" (1901), s'hi produeix una comunió paisatge-individu que posa de manifest el que Arthur Terry ha anomenat una "saviesa tel·lúrica"; en un segon moment, amb el subsegüent poema "Retorn" (1901), la fusió es convertirà en un espai de reflexió i acció, i d'apropament entre les geografies natural i humana, a la recerca de sentit, i llibertat, a la vivència col·lectiva.
2018
Anuari Verdaguer, Núm. 26 (2018), p. 139-146 (Monogràfic: Escriptures Il·luminades. El vuit-cents)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Una galleda mig plena
/
Vila, Pep
A l'obra ressenyada Enric Casasses duu a terme un comentari en vers del poema "Soleiada", de Joan Maragall, publicat per primera vegada l'any 1900 dins 'Les disperses'. L'autor comenta també diversos significats que els estudiosos han atorgat al poema.
2015
Revista de Girona, Núm. 290 (maig-juny 2015), p. 100 (Aparador)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
Joan Maragall per a infants i joves o com reinventar un clàssic
/
Pujol i Valls, Maria (Universitat Internacional de Catalunya)
Del resum de l'article: "Estudiar l'obra de Joan Maragall que s'ha publicat per a nens i joves no només vol dir conèixer els poemes i proses que han semblat oportuns per a aquests lectors, sinó que suposa entendre les circumstàncies històriques i culturals que han empès l'aparició dels llibres, els elements que acompanyen el text literari de cada volum -com ara la il·lustració, la tipografia o les activitats didàctiques- i els criteris de selecció i ordenació dels escrits. [...]
2014
Haidé. Estudis maragallians, Núm. 3 (2014), p. 137-152 (Vària)
2 documents
|
|
9.
|
|
10.
|
|