Resultats globals: 11 registres trobats en 0.01 segons.
Traces. Catàleg, 11 registres trobats
Traces. Catàleg 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
[Inclusió social i impacte de Voiceitt en la identitat i la comunicació de persones amb dany cerebral adquirit] / Clemente, Ignasi ; Pradilla i Cardona, Miquel Àngel (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (4s : 2018 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de psicologia lingüística, el ponent presenta un estudi en curs al voltant d'una aplicació mòbil, Voiceitt, per ajudar parlants amb trastorns de realització fonètica a l'hora de fer-se comprensibles en la comunicació, cosa que suposaria una millora per a la identitat lingüística de l'usuari. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2018  
2.
Sessió: "Aprenentatge de llengües i cervell. Aportacions de la neurolingüística" / Conesa Bertran, Gerard ; Costa Martínez, Albert ; Amorós i Basté, Carme (Presentació de l'acte) ; Societat Catalana de Pedagogia. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Seminari L'adquisició de la competència plurilingüe. De la fonamentació científica a la pràctica escolar (2014 : Barcelona)
Des de la neurolingüística, Gerard Conesa i Albert Costa exploren, d'una banda, les particularitats neuronals de la recuperació de la parla després d'un trastorn com ara una afàsia, i, de l'altra, les implicacions cerebrals dels parlants bilingües, amb algun exemple, especialment en el cas de Conesa, de casos de parlants de català i d'espanyol.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
3.
The agrammatic comprehension of contrastive focus and clitic left dislocation in Catalan / Salmons Llussa, Io ; Gavarró, Anna (Direcció de tesi) ; Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona
Abstract de l'autora: "Aquesta tesi tracta la comprensió agramàtica del focus contrastiu, les dislocacions a l'esquerra i les construccions de clític en català. Aquestes estructures gairebé no han estat investigades anteriorment, tot i que presenten algunes propietats que les fan interessants per testar les hipòtesis sobre el dèficit en comprensió en l'afàsia de Broca. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015

Inclou un apèndix (p. 185-211) amb informació detallada sobre els experiments duts a terme en l'elaboració de l'estudi

2 documents
4.
Notícies de lingüística de 2011 / Montané, Amor
Bibliografia comentada de les novetats sobre lingüística catalana publicades el 2011.
2012
Serra d'Or, Núm. 629 (Maig 2012), p. 67-73 (Lectures)
   
5.
Una proposta d'anàlisi de la formalitat diafàsica a partir d'un capítol del 'Flos Sanctorum' / Mas i Miralles, Antoni (Universitat d'Alacant) ; Càmara i Sempere, Hèctor (Universitat d'Alacant)
De l'abstract: "Aquest treball proposa una metodologia per a poder discriminar els graus de formalitat d'un text en confrontació amb uns altres. L'anàlisi es basa en dues parts. En la primera, estudiem característiques lingüístiques, [. [...]
2011
Caplletra, Núm. 50 (Primavera 2011), p. 9-33
2 documents
6.
¿Et patina la egga? / Serra, Màrius
2001
Avui Cultura. Barcelona (2001, 4 de gener), p. 4 (Enigmística)  
7.
Avenç o error? (I i II) : Propostes per a l'ensenyament del llenguatge escrit en alumnes amb necessitats educatives especials / Roca, Neus
1991
Guix. Elements d'Acció Educativa. Barcelona, Núm. 160; 163 (1991, Febrer; maig), p. 35-38; 51-56 (Llengua)
   
8.
Contribució del psicoanalista al problema del bilingüisme / Folch Mateu, Pere
Estudi de les reticències a la llengua materna i a la llarga estranya manifestades en el tractament psicoanàlitic de persones bilingües o políglotes, en el marc de les relacions entre la llengua catalana i la llengua castellana a Catalunya.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 336 (1997, Gener), p. 10-12 (Monogràfic: Llenguatge i pensament)
   
9.
Dos aspectes del llenguatge i dos tipus de transtorns afàsics / Jakobson, Roman
Estudi dividit en cinc apartats: els problemes lingüístics de l'afàsia; el caràcter doble del llenguatge; el transtorn de la similitud; el trastorn de la contigüitat; el pols metafòric i metonímic.
1984
Fonaments del llenguatge / Roman Jakobson, Morris Halle, Barcelona : Empúries, 1984 (p. 99-128)
   
10.
Información semántica, distancias semánticas y conceptos / Azcoaga, Juan E.
Estudi centrat en els desplaçaments semàntics provocats per l'afàsia.
1989
Revista interuniversitaria de Formación del Profesorado. Saragossa, Núm. 4 (1989, Març), p. 71-78
   

Traces. Catàleg : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Trastorns del llenguatge dins Amazon
Trastorns del llenguatge dins Google Books
Trastorns del llenguatge dins Google Scholar
Trastorns del llenguatge dins Google Web
Trastorns del llenguatge dins INSPIRE
Trastorns del llenguatge dins NEBIS
Trastorns del llenguatge dins Scirus