1.
|
La vida viu amb violència: lectura d''Anna K.', de Martí Rosselló
/
Bagunyà, Borja (Escola Bloom)
Resum: "Relectura de la novel·la de Martí Rosselló 'Anna K. ' que n'explora la construcció de la trama i l'ús de materials melodramàtics i tràgics. Aquests aspectes permeten evidenciar com operen sobre les convencions realistes la percepció del pas del temps, la relació amb el lector o les tensions entre desig i violència".
2023
Els Marges, Núm. 130 (Primavera 2023), p. 48-52 ((Re)llegir. Llibres d'ara i d'antany)
|
|
2.
|
|
Història i trama: els casos clínics com a relats acadèmics
/
Kot'átková, Adéla (Institut Interuniversitari López Piñero ; Universitat Jaume I)
Del resum: "Els casos clínics constitueixen un gènere propi dels professionals sanitaris, que els redacten i publiquen amb propòsits didàctics i de recerca. A diferència d'altres textos científics, es basen en l'experiència clínica d'un o pocs pacients, per la qual cosa adopten un caràcter narratiu i una sèrie de característiques que ens condueixen a considerar-los com a relats acadèmics. [...]
2021 - 10.7203/caplletra.70.19995
Caplletra, Núm. 70 (Primavera 2021), p. 81-101
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
Com narrar una derrota
/
Sullà, Enric
Estudi a propòsit del tractament literari que ha rebut la Guerra de Successió de 1714 a partir de les quatre obres citades, totes elles novel·les històriques. L'anàlisi se centra en aspectes com la construcció de la trama o les tècniques narratives utilitzades, així com en el fet que les quatre obres puguin ser considerades, segons l'autor, "de consum".
2015
L'Avenç, Núm. 415 (Setembre 2015), p. 30-37 (Focus)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
Jaume Cabré: literatura i música
/
Ortiz de Pinedo Solé, Mònica
Sobre la presència de la música en el món literari de Jaume Cabré. S'analitza la música no només com a motiu literari sinó com a element que intervé en la trama argumental, en el llenguatge, en el ritme de la narració i en els personatges.
2012
Serra d'Or, Núm. 635 (Novembre 2012), p. 47-50 (Cultura i vida. Lletres)
|
|