1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Mons paral·lels
/
Theros, Xavier
Amb motiu de l'exposició que pròximament s'inaugurarà al CCCB sobre la transformació de l'avinguda del Paral·lel barcelonina, es repassen les diferents significacions que ha tingut aquesta zona de la ciutat: es parla del Paral·lel dels barracons; del Paral·lel dels teatres; del Paral·lel canalla; del Paral·lel del vodevil i la sarsuela; del Paral·lel de la revista; i del de la política.
2012
El País. Quadern, Núm. 1459 (25 octubre 2012), p. 1-3 (Reportatge)
|
|
7.
|
|
De l'herència barroca al quadre de costums: les primeres passes del teatre vuitcentista (1770-1845)
/
Sansano, Biel (Universitat d'Alacant) ;
Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza com, gradualment, entre. la darrera dècada del segle XVIII i el primer terç del XIX, es va configurant un canvi en la forma d'entendre i representar el teatre català. L'autor estudia com, enfront de l'èxit del teatre espanyol, tot un seguit de poetes. dramàtics d'arreu dels Països Catalans van creant una dramàtica autòctona i, d'aquesta manera, el teatre català passa dels àmbits estrictament casolans als espais comercials, del teatre informal o d'aficionats al teatre oficial o burgés. [...]
2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 439-456
|
|
8.
|
|
Josep M. Folch i Torres (1880-1950). Des del modernisme a la literatura de consum
/
Pérez i Vallverdú, Eulàlia
L'autora estudia la figura de Josep Maria Folch i Torres com a escriptor i membre actiu d'una societat molt determinada. El treball comença amb un context biogràfic, donant èmfasi a les implicacions polítiques de l'autor i als seus inicis com a escriptor professional. [...]
S'inclouen en apèndix taules elaborades per l'autora en les quals es poden veure els beneficis de les col·leccions i publicacions de Josep Maria Folch i Torres
|
|
9.
|
Jukebox musicals
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre el fenomen del 'jukebox musical', aquells musicals que es construeixen a partir d'una col·lecció de cançons d'èxit ja existents i amb prou popularitat com per justificar la seva tornada als escenaris en forma de teatre musical. [...]
2010
Hamlet, Núm. 1 (15 febrer 2010), p. 72-73 (Escena amb música)
|
|
10.
|
Sin distinción de género
/
Folk, Abel
Abel Folk comenta la importància del rigor en qualsevol gènere teatral que es treballi i posa com a exemple diversos actors i directors. Defensa que el teatre comercial, que cultiva com a productor, també ha de seguir aquesta exigència.
La Vanguardia. Culturas. Barcelona, núm. 266 (2007, 25 de juliol), p. 5
|
|