1.
|
|
2.
|
'Les nostres comparances': un llibre imprescindible
/
Giménez, Leo
El llibre 'Les nostres comparances' és un recull de "3500 modismes comparatius valencians d'igualtat ('acabar com el ball de Torrent'), de superioritat ('més gos que un pont') i d'inferioritat ('durar menys que una tronada d'estiu'), molts dels quals són comuns a altres zones de la nostra àrea idiomàtica mentres que uns altres són d'ús universal, com ara 'blanc com la neu' o 'negre com el carbó', coneguts i usats arreu del món en un muntó de llengües".
2021
Levante. Posdata, Núm. 1195 (30 octubre 2021), p. 4
|
|
3.
|
Des del meu racó
/
Paloma, David
Sobre la nova publicació de l'escriptor valencià Eugeni S. Reig, que recull articles, ressenyes i estudis sobre el valencià.
2020
La República, Núm. 99 (11-17 abril 2020), p. 38 (La República de les Arts. Lletres. Crítica)
|
|
4.
|
|
Un pam de llengua
/
Paloma, David
El llibre que Pau Vidal ha prologat és un recull d'articles (notícies, ressenyes, informacions) sobre llengua catalana que han aparegut al butlletí digital InfoMigjorn l'any 2016.
2017
Avui Cultura, 18 juny 2017, p. 51 (Opinió. Què hi ha de nou)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Sugranyós
/
Serra, Màrius
Es recullen els mots "sugranyós" i "descabellonat". Es proposa l'etimologia de "sugranyós", recollit a l'obra citada.
2015
Avui Cultura, 21 juny 2015, p. 4 (Opinió. Motacions)
|
|
7.
|
Una 'Aula' plena de racionalitat i de molta satisfacció
/
Saragossà Alba, Abelard
L'article explica breument les temàtiques tractades al quart número de la revista 'Aula de lletres valencianes', una revista pensada sobretot per als docents de valencià i que, en el seu últim número tracta sobre l'ensenyament dels pronoms febles, la modernització lingüística de Roís de Corella, els objectius teòrics socials i ètics de les gramàtiques acadèmiques, una reflexió sobre l'ensenyament del valencià a l'escola, una nota sobre Manuel Sanchis Guarner, un estudi sobre la poesia de Marc Granell i varies ressenyes.
2015
Levante. Posdata, Núm. 895 (19 juny 2015), p. 4 (Filologia)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|