1.
|
|
Feu's-e un petó
/
Ortega, Rudolf
Un fragment: "Fixem's-hi. És bo que els registres escrits comencin a reivindicar aquestes construccions, especialment la literatura, potser l'únic suport en què la col·loquialitat es pot imposar a l'estàndard normatiu i l'idiolecte d'un personatge permet saltar-se el diccionari i la gramàtica. [...]
2018
El País. Quadern, Núm. 1721 (5 abril 2018), p. 7 (Brou de llengua)
|
|
2.
|
Catalan pronominalization and information structure: the role of the primary accent
/
Forcadell, Montserrat (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "Certs aspectes de la pronominalització del català no poden ser descrits sense tenir en compte com el contingut informacional és representat en l'estructura de la frase. En aquest article es (re)analitzaran algunes dades ja tingudes en compte per la bibliografia (especialment a 'Els pronoms' de Todolí), considerant els efectes de de l'articulació de la informació en català, per tal de donar una visió més unitària del tema. [...]
2015
Catalan Review, Núm. 29 (2015), p. 1-22
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
A París no em banyava
/
Solà, Joan
Joan Solà demostra la importància dels pronoms febles amb una frase aclaridora que els "pseudolingüistes" considerarien pleonàstica i a la qual ell atribueix un destacable matís semàntic respecte de la mateixa frase sense el pronom.
2007
Avui Cultura. Barcelona (2007, 15 de febrer), p. 5 (Opinió. Parlem-ne)
|
|
9.
|
|
10.
|
Textos desconeguts de Fabra
/
Arnau, Esteve (Pseudònim de Pompeu Fabra) ;
Murgades, Josep (Ed., Pr.)
Lleida : Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Ecdòtica : Punctum, 2005
Conté: "L'ensenyança de la llengua francesa a l'Institut de Barcelona"; "L'ensenyança oficial a Catalunya: el programa oficial de l'assignatura de francès"; "Per, per a, per a i perquè"; "El sò de "l" doble"; i "Combinacions de verb i afixe. -- guionets i apòstrofs"
|
|