1.
|
|
2.
|
|
Quinze dies
/
Ortega, Rudolf
Un fragment: "La immersió és morta, això convé dir-ho. Se l'ha endut per davant el context sociolingüístic global (la primera pèrdua va ser el pati), la innovació pedagògica (les dinàmiques del pati han entrat a l'aula a través del treball cooperatiu) i la desídia dels anys del procés, en què s'especulava amb l'oficialitat única del català mentre l'edifici feia aigües. [...]
2022
El País. Quadern, Núm. 1895 (15 maig 2022), p. 7 (Opinió. Brou de llengua)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
La salut de la llengua
/
Bosch i Cuenca, Pere
Sobre l'informe "Un marc sociolingüístic igualitari per a la llengua catalana", un document elaborat per set experts i que representa el punt d'arrencada del Pacte Nacional per la Llengua.
2022
La República, Núm. 202 (2-8 abril 2022), p. 24-25 (En llengua pròpia (VII))
|
|
7.
|
|
8.
|
|
Pel pacte i pel català
/
Branchadell, Albert
En relació a la recent modificació de la llei de política lingüística registrada per ERC, Junts, PSC i En Comú Podem, l'autor conclou: "En resum: la proposta de modificació de la LPL no només actualitza el marc normatiu, legalitza una pràctica arrelada i alinea Catalunya amb els casos comparables, sinó que és probable que també sintonitzi amb el sentir de la societat catalana en general, que accepta l'ensenyament en català però no és evident que estigui a favor de l'exclusivisme lingüístic".
2022
Ara, 7 abril 2022, p. 23 (Debat)
|
|
9.
|
|
No qualsevol acord
/
Alzamora, Sebastià
A propòsit de l'acord de consens polític que reclama la situació del català a l'ensenyament, l'autor declara: "En qualsevol d'aquestes previsions i a partir d'una lectura veraç de la realitat, l'objectiu ha de ser que el català sigui la llengua que permeti la comunicació entre els ciutadans de Catalunya, la llengua de trobada i d'intercomprensió. [...]
2022
Ara, 5 abril 2022, p. 23 (Debat)
|
|
10.
|
|
El català i les inconsistències
/
Ara
Un fragment: "L'acord sobre el català a l'escola, ara congelat o soterrat o ves a saber, tenia la virtut de la seva amplitud i l'inconvenient de basar una part del seu plantejament en la idea que sigui cada centre d'ensenyament el que desenvolupi el seu model lingüístic "d'acord amb la seva realitat". [...]
2022
Ara, 28 març 2022, p. 25 (Debat)
|
|