1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
La representació del jo a 'Medicina de pecat' de Ramon Llull
/
Fernández Clot, Anna (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "Aquest treball analitza l'ús de la primera persona en l'obra en vers més extensa de Ramon Llull, identifica les diferents formes i els models literaris a partir dels quals apareix representada aquesta veu a 'Medicina de pecat' i explica la finalitat instrumental d'aquest recurs".
2019
Els Marges, Núm. 119 (Tardor 2019), p. 16-37 (Estudis)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
"Els futuristes eren molt pesats"
/
Espasa, Marina
A propòsit de l'obra citada: "Va agafar una distància fictícia per abordar un dels gèneres teòricament menys ficticis de tots, el de les memòries, segurament per contradir tothom i per demostrar que l'art, quan funciona a ple rendiment, sempre s'escapa de qualsevol intent de classificació".
2019
Ara. Ara llegim, 22 juny 2019, p. 45 (El llibre de la setmana)
|
|
9.
|
|
L'oralitat en 'Matèria de Bretanya', de Carmelina Sánchez-Cutillas
/
Garcia, Josep-Vicent (Universitat d'Alacant)
L'objectiu del present article és inventariar, classificar i descriure les marques d'oralitat més importants de la narració de Sánchez-Cutillas degut a que, com es veu a les conclusions, l'oralitat de 'Matèria de Bretanya' és un aspecte que afecta tots els nivells de la llengua (el fonortogràfic, el morfosintàctic, el lexicosemàntic i el discursiu) i que, a més, està relacionat amb altres trets rellevants de l'obra. [...]
2017
L'Aiguadolç, Núm. 46 (2017), p. 73-90 (Dossier: "Carmelina Sánchez-Cutillas: L'entrellat expressiu del llenguatge col·loquial")
|
|
10.
|
El dolor salvatge
/
Škrabec, Simona
La nova novel·la de Maria Barbal, 'A l'amic escocès', pertany al mateix llinatge pallarès de 'Pedra de tartera' i 'País íntim', al qual es proposa afegir profunditat i matisos.
2019
L'Avenç, Núm. 456 (Abril 2019), p. 66-69 (Mirador. Literatura)
|
|