1.
|
Premis Crítica 'Serra d'Or' 2021
/
Serra d'Or
Sobre els Premis Crítica 'Serra d'Or' 2021. Obres premiades: 'El primer emperador i la reina Lluna', de Jordi Cussà (novel·la); 'Pare què fem amb la mare morta', d'Antònia Vicens (poesia); 'Stefan Zweig i els suïcidis d'Europa', d'Antoni Martí Monterde (assaig); 'Tal qual' de Paul Valéry, amb traducció d'Antoni Clapés (traducció); menció especial al dietari 'L'eternitat enamorada', de Josep Igual; 'Els comtats d'Urgell, Cerdanya i Berga', volum III de la col·lecció "Catalunya Carolíngia", de Ramon Ordeig i Mata (Recerca Humanitats) ; 'Manual of Catalan Linguistics', editat per Joan A. [...]
2021
Serra d'Or, Núm. 741 (Setembre 2021), p. 14-15 (Fets i opinions)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Resum de l'acte de presentació de la temporada 2012/2013 del TNC
/
Daurella, Sol ;
Belbel, Sergi ;
Mascarell, Ferran ;
Teatre Nacional de Catalunya
Resum de la presentació de la temporada 2012-2013, en què el director del TNC, Sergi Belbel, repassa alguns dels espectacles més rellevants que s'han programat, com ara, a la Sala Gran, 'La Bête', de David Hirson; 'Els nostres tigres beuen llet', d'Albert Espinosa; 'Una història catalana', de Jordi Casanovas; 'La dona vinguda del futur', de Marc Rosich i Guille Milkyway; 'Barcelona', de Pere Riera, i 'Panorama', de Philippe Decouflé i la Compagnie DCA. [...]
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, 2012
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
'La llengua i la literatura catalanes a les aules del segle XXI'
/
Comadran, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'obra citada aplega les intervencions del Primer Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat que va tenir lloc el 14 d'octubre de 2009 a la Sala Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans, organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona.
2014
Llengua & Literatura, Núm. 24 (2014), p. 214-218 (Ressenyes i notes crítiques)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
'Groenlàndia'
/
Fondevila, Santiago
Fondevila afirma que el millor de l'obra és "la intenció i la denúncia" però que l'espectacle acaba convertint-se en "un joc difícil que Faura allarga massa".
2013
Ara, 15 febrer 2013, p. 32 (Cultura. Teatre)
|
|