1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Senyals i espills
/
Viana, Amadeu
Viana té en compte diferents autors que van estudiar la relació entre marques, fletxes, ensenyes i espills com a metàfores bàsiques de diverses operacions cognitives. La hipòtesi de treball d'aquest estudi és que les quatre metàfores es poden deduir d'una matriu que relacioni metàfora-metonímia amb les menes de codificació.
1996
Sintagma. Lleida, núm. 8 (1996), p. 73-84
|
|
7.
|
La Crítica literària catalana d'entreguerres en relació amb els models europeus i americans
/
Malé i Pegueroles, Jordi
Jordi Malé, amb aquest article, pretén emmarcar els escrits teòrico-crítics d'autors catalans com Riba, Manent o Montoliu dins algunes de les principals tendències de la teoria i la crítica literàries europees i americanes durant l'època d'entreguerres, per tal de fer paleses la distància i les mancances, però també els punts coincidents o paral·lels entre els diversos pensaments literaris vigents.
1998
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, Núm. 127 (1998, Març), p. 127-141 (Revista dels llibres)
|
|
8.
|
|
Factors i dependències en la cultura
/
Even-Zohar, Itamar ;
Romero Sire, Anna (Trad.) ;
Subirana, Jaume (Trad.)
Estudi dels factors constitutius implicats en qualsevol fet sociosemiòtic (cultural), partint de l'esquema dels factors per als actes de comunicació verbal de Jakobson, adaptat a l'anàlisi dels fets culturals en general: repertori (suma de regles i materials que governen l'elaboració i ús d'un producte determinat), producte (conjunt de signes i/o materials realitzats, incloent-hi una conducta determinada), productor (individu que genera productes reiteradament reproduïbles o bé nous), consumidor (individu que manipula un producte ja elaborat operant el repertori de manera passiva), institució (conjunt de factors implicats en el control de la cultura), i mercat (conjunt de factors relacionats amb la compra i venda del repertori cultural).
1998
Els Marges. Barcelona, Núm. 62 (1998, desembre), p. 41-58 (Estudis i assaigs)
|
|
9.
|
|
10.
|
|