1.
|
El teatre de bulevard en les vetllades selectes (1922-1924) de l'empresari Josep Canals
/
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Sobre les Vetllades Selectes de teatre català i estranger, unes sessions ideades per l'empresari teatral Josep Canals que portaren a la cartellera barcelonina una combinació de "la naixent comèdia burgesa catalana amb els textos que pretenia que li servissin de model i amb algunes de les dramatúrgies més arriscades de l'època, sense arribar, no obstant això, a les manifestacions del teatre avantguardista"; més concretament, l'autor es centra en el teatre de bulevard traduït expressament per a aquestes Vetllades, resseguint amb detall la recepció crítica que tingueren les obres en els diaris de l'època.
2010
Miscel·lània Joaquim Molas, 5, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2010 (p. 165-180)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
El cas hongarès. Dramaturgs d'exportació
/
Gallén, Enric
Enric Gallén repassa detalladament la incorporació, a l'escena barcelonina, d'obra d'autors hongaresos durant el període d'entreguerres. L'estudi ofereix tota mena d'informació sobre les estrenes d'adaptacions al català d'aquests autors, en el seu context històric i sense obviar la recepció crítica de què van gaudir. [...]
2007
Els Marges. Barcelona, Tercera època, núm. 83 (2007, Tardor), p. 45-60 (Estudis)
2 documents
|
|
7.
|
Confitura hongaresa
/
Santamaria i Roig, Núria
Núria Santamaria fa una referència inicial a una polèmica sobre les funcions del Teatre Nacional de Catalunya. Tot seguit, es repassa la recepció crítica de Ferenc Molnár a Catalunya en ser estrenada 'Modes per a senyor i senyora', amb traducció de Carles Soldevila, els anys 1924 i 1931. [...]
2003
L'Avenç. Barcelona, núm. 280 (2003, Maig), p. 64-67 (Mirador de les arts)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|