1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Maria-Antònia Oliver: la reescritura femenina/feminista de la novela negra
/
Godsland, Shelley (Royal Holloway, University of London)
Sobre l'aportació femenina al corpus de narrativa criminal espanyola i catalana, i de com "des dels 70, quan es començà a publicar la reformulació genèrica coneguda com 'novel·la negra', la seva reescriptura de part de novel·listes femenines ha pogut funcionar com a poderós mitjà de comunicació d'una ideologia feminista a un públic espanyol i internacional". [...]
2002
Bulletin of Hispanic Studies. Glasgow, Vol. 79, Núm. 2 (2002), p. 345-360
Inclou notes (p. 358-359)
|
|
4.
|
|
"Els miralls són enganyosos": espai, mirada i desig a 'La col·lecció' (1961)
/
Aragay, Mireia
De l'abstract de l'article: "Mireia Aragay analitza com La col·lecció de Harold Pinter posa en joc el concepte de "veritat" des de diversos prismes (narratiu, discursiu, ideològic). Segons l'autora, Pinter utilitza aquest escenari per apuntar "l'equilibri tens i inestable" de la cultura patriarcal anglesa dels anys 50 i 60, sustentada en l'heteronormatiu i en la distorsió de la dona representada i, per tant, construïda de manera polaritzada en el binomi esposa/meuca. [...]
2017
Pausa, Núm. 39 (2017)
2 documentos
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Investigació, escriptores i educació literària: a propòsit d'Aurora Bertrana
/
Real, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Del resum de l'article: "Aquest text ofereix un estat de la qüestió de les edicions i els estudis relatius a Aurora Bertrana. L'objectiu és, d'una banda, ajudar a orientar possibles nous projectes editorials i de recerca, i de l'altra, contribuir a eradicar-ne dues fal·làcies recurrents: la falta de suport del seu pare en la carrera literària de l'autora i l'oblit a què ha estat relegada en qualitat de dona escriptora". [...]
2017
Els Marges, Núm. 112 (Primavera 2017), p. 54-69 (Al marge)
2 documentos
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
Finding a Voice of Her Own in 'La plaça del Diamant'
/
Hackbarth, Viktoria (University of Illinois)
"'La plaça del Diamant' (1962) de Mercè Rodoreda pot analitzar-se com una novel·la de desenvolupament femení, ja que retrata el procés d'autorealització d'un personatge protagonista femení. En aquest article, delineo un grup d'elements característics de novel·les de desenvolupament femení per revel·lar com la jove i obedient Natàlia del principi de la novel·la arriba a adquirir la veu que té en el moment de narrar. [...]
2011
Catalan Review, Núm. 25 (2011), p. 211-231
|
|
10.
|
|