Resultados globales: 9 registros encontrados en 0.00 segundos.
Traces. Catálogo, Encontrados 9 registros
Traces. Catálogo Encontrados 9 registros  
1.
Maria Carratalà, un retrat literari / Julio, Teresa (Universitat de Vic) ; Jornada LITCAT d'Intergrups de Recerca (2a : 2014 : Barcelona)
Presentació: "Tractarem de copsar la personalitat de Maria Carratalà a partir dels articles apareguts a publicacions periòdiques".
Literatura catalana contemporània: crítica, transmissió textual i didàctica, Barcelona : Vic : Societat Catalana de Llengua i Literatura : Universitat de Vic, 2016 (p. 91-107)
   
2.
Recuperant la memòria històrica: Maria Carratalà, una traductora teatral de preguerra / Julio, Teresa (Universitat de Vic)
De l'abstract de l'article: "Entre 1933 i 1935, Maria Carratalà fou presidenta del Lyceum Club de Barcelona, centre de trobada de dones amb inquietuds artístiques i intel·lectuals. La seva amistat amb l'Artur Carbonell, director teatral i, més tard, catedràtic de l'Institut del Teatre de Barcelona, la va portar a traduir textos dramàtics que es representaven en petits locals de Sitges i Barcelona durant la dècada dels 30. [...]
2016
Caplletra, Núm. 61 (Tardor 2016), p. 37-59 (Miscel·lània)

Inclou quatre apartats: "I. Algunes dades biogràfiques", "II. Trajectòria traductològica", "III. Les traduccions teatrals" i "IV. A tall de reflexió". Dins l'apartat III es presenten fragments comentats i contextualitzats de quatre traduccions inèdites de Carratalà, posades de costat amb els fragments originals: 'Orfeu' de Jean Cocteau (data de representació: 1930), 'Caps de recanvi' de Jean-Victor Pellerin (1931), 'Egmont' de Goethe (1932) i 'Antonieta o la tornada del marquès' de Tristand Bernard (1934). També es parla, sense oferir-ne fragments, de les traduccions de 'Davant la mort' d’August Strindberg (1936) i 'La innocent' d’Henri-René Lenormand (1936)

2 documentos
3.
'Florentina', una peça inèdita de Maria Carratalà / Foguet i Boreu, Francesc
L'autor repassa breument la biografia de Maria Carratalà (fins la guerra civil) posant èmfasi a les seves accions culturals i intel·lectuals compromeses amb la causa feminista dels anys vint i trenta i amb la revolució durant la guerra civil. [...]
2006
Pausa. Tercera època, Núm. 25 (Desembre 2006), p. 65-70 (Monogràfic: Ideologia i teatre)
   
4.
Traductores: de les disculpes a les afirmacions / Bacardí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Godayol i Nogué, M. Pilar (Universitat de Vic)
Es repassen les veus femenines de la teoria literària internacional que reclamen la feina i la figura del traductor. Les autores, després d'aquest context més ampli, concreten la feina de les traductores catalanes i els seus posicionaments teòrics respecte la traducció.
2008
Literatures. Segona època, Núm. 6 ( 2008), p. 45-66 (Fora)  
5.
La dramatúrgia catalana / Foguet i Boreu, Francesc
Francesc Foguet explica els resultats artístics de la socialització dels espectacles públics endegada per la CNT després de l'esclat bèl·lic del juliol de 1936, i constata que d'entrada l'opció fou la continuïtat respecte al repertori de preguerra. [...]
Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Barcelona : Punctum : Generalitat de Catalunya, 2008 (p. 55-75)
   
6.
H.R. Lenormand en el teatre català d'entreguerres / Gallén, Enric ; Simposi sobre traducció i recepció en la literatura catalana contemporània (1r : 2005 : Barcelona)
Estudi de la recepció del teatre de H. R. Lenormand en l'escena catalana d'entreguerres.
Gèneres i formes en la literatura catalana d'entreguerres (1918-1939). I Simposi sobre traducció i recepció en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2005 (p. 145-167)
   
7.
El temps i les escriptores de la II República / Murià, Anna
Evocació de les principals escriptores de la II República amb un breu comentari a la seva obra i a la seva biografia, segons els records de l'autora. Dedica una especial atenció a parlar de Maria Teresa Vernet.
Literatura de dones: una visió del món, Barcelona : LaSal, edicions de les dones, 1988 (p. 41-53)
   
8.
Artur Carbonell i Carbonell. Una vida dividida entre dues passions, el teatre i la pintura / Artigas Coll, Isabel
Anàlisi de la trajectòria professional d'Artur Carbonell des del seu naixement (1906) fins al començament de la guerra civil espanyola, de la qual es remarca la direcció d''Orfeu', de Jean Cocteau i 'Egmont', de Goethe. [...]
Assaig de Teatre. Revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral. Barcelona, núm. 18, 19 i 20 (1999, Desembre), p. 31-48  
9.
Lyceum Club de Barcelona, una aposta per a un "teatre intel·ligent" (1934-1937) / Foguet i Boreu, Francesc
Sobre les sessions teatrals organitzades pel Lyceum Club, sessions que es caracteritzaven per la voluntat d'experimentació en l'escenificació i en la tria de les peces i per una dedicació a un públic selecte i majoritàriament femení. [...]
Serra d'Or. Barcelona, Any XL, Núm. 465 (1998, Setembre), p. 62-65
   

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Carratalà, Maria en Amazon
Carratalà, Maria en Google Books
Carratalà, Maria en Google Scholar
Carratalà, Maria en Google Web
Carratalà, Maria en INSPIRE
Carratalà, Maria en NEBIS
Carratalà, Maria en Scirus