1.
|
L'acció i el contingut en la construcció del discurs: anàlisi de la producció textual d'una classe de gimnàstica i d'una sessió d'entrenament de castellers
/
Ribes Amorós, M. Salomé (Universitat de Lleida) ;
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (13è : 2003 : Girona)
L'autora analitza dues produccions discursives molt concretes per arribar a la conclusió que quan es tracta d'entrenament esportiu, el text que resulta adquireix una característiques sorprenents: el lèxic específic és també lèxic corrent, adequat a situacions normals de parla sobre el cos humà i l'exercici físic, les frases corresponen al llenguatge corrent de les instruccions espacials, i poca cosa indica (les instruccions imperatives, i una mostra de lèxic particular) que es tracta d'un discurs especialitzat adreçat a la formació pública. [...]
Actes del Tretzè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Volum II, Barcelona : Abadia de Montserrat, 2007 (vol. II, p. 373-384)
S'inclou, en un annex, un breu glossari sobre el lèxic específic casteller
|
|
2.
|
|
3.
|
Alfons Par, Un exemple d''homme de lettres'
/
Ribes Amorós, M. Salomé ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació fa un repàs de la figura d'Alfons Par, a partir de la qual l'autora creu que es pot considerar com un home de lletres. Ribes en destaca la seva col·laboració amb institucions i entitats diverses, els seus interessos intel·lectuals: Wagner, Shakespeare, Bernat Metge, la traducció, l'edició de llibres, la lectura, el col·leccionisme, la crítica literària i les tasques de lingüista.
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 445-455)
|
|
4.
|
|
Alfons Par, l'home i el seu context
/
Ribes Amorós, M. Salomé
M. Salomé Ribes estudia la figura d'Alfons Par. L'autora organitza l'article atenent a diversos aspectes rellevants de l'estudiós. Els temes desenvolupats són: la biografia, en sentit general, de Par; les institucions amb les quals va estar implicat o va participar; la seva formació i el cercle d'amics i coneguts que freqüentava. [...]
Llengua & Literatura. Barcelona, núm. 15 (2004), p. 167-210
|
|
5.
|
|