1.
|
|
2.
|
|
Trobada entorn de 'L'huracà' amb Marta Marín-Dòmine, Mònica Bofill i Gemma Martínez
/
Marín Dòmine, Marta ;
Bofill, Mònica ;
Martínez Martínez, Gemma ;
Teatre Nacional de Catalunya ;
Trobades a casa. El TNC a casa (2020)
Conversen a propòsit de 'L'huracà' de Carme Montoriol la prologuista de l'edició d'Arola, Marta Marín-Dòmine, la directora del muntatge previst inicialment al TNC, Mònica Bofill, i una de les actrius del conjunt interpretatiu, Gemma Martínez. [...]
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, 2020
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Catalan concentrationary literature
/
Marín Dòmine, Marta (Laurier University)
L'autora introdueix l'objecte d'estudi del monogràfic, el pas de frontera de 1939 i el posterior exili a França, i fa un breu repàs dels estudis publicats anteriorment sobre literatura concentracionària catalana.
2011
Catalan Review, Núm. 25 (2011), p. 11-17 (Monogràfic: "Catalan culture and the French camps, 1939: literary and visual representations")
|
|
6.
|
'El desgavell' de Ferran Planes. L'exili a distància crítica
/
Marín Dòmine, Marta (Laurier University)
De l'article: "El nostre objectiu aquí és el d'apuntar problemàtiques a l'entorn de tres aspectes. El primer, extratextual, parteix d'una reflexió sobre els efectes lectors que pot tenir el fet de presentar un llibre com a recuperació d'una "versió íntegra", que és tal com s'ha presentat la reedició d''El desgavell'. [...]
2011
Llegir l'exili, Barcelona : L'Avenç, 2011 (p. 223-236)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
Barcelona, geografia iniciàtica
/
Marín, Marta
L'autora estudia la Barcelona literària que es construeix a partir de la visió de les protagonistes femenines d''El carrer de les camèlies', de Mercè Rodoreda, i de 'Feliçment, jo sóc una dona', de Maria Aurèlia Capmany.
1993
Catalan Review. Barcelona, Volum VII, Núm. 2 (1993), p. 57-69 (Monogràfic: Maria Aurèlia Capmany and the deconstruction of the francoist feminine paradigm)
|
|