1.
|
|
2.
|
|
El 'Tirant lo Blanc' i l'ensenyament de la literatura
/
Izquierdo, Josep
L'autor comenta que a l'ensenyament secundari i a batxillerat, els professors de literatura dediquen més hores a explicar història de la literatura que el propi text literari. Per això presenta dues obres sobre 'Tirant lo Blanc', que pretenen ser un suport per a la lectura i l'explicació de la novel·la de Joanot Martorell. [...]
2010
Llengua & Literatura, Núm. 21 (2010), p. 360-368 (Ressenyes i notes crítiques)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
Sobre el context manuscrit del poema "Barons, scoltats un patit" sobre l'Anticrist: una reinterpretació d'alguns textos atribuïts al fals sant Pere Pasqual
/
Izquierdo, Josep
Estudi del context textual i cultural de "Barons, scoltats un patit", poema religiós de la primera meitat del segle XV conservat al manuscrit 451 de la Biblioteca de Catalunya. El poema testimonia que, durant el segon quart del segle XV, es copià un text escrit durant el segle XIII en una forma mètrica, les noves rimades, que al principi del quatre-cents ja estava en decadència. [...]
1997
Llengua & Literatura. Barcelona, Núm. 8 (1997), p. 345-355 (Materials i bibliografies)
|
|
5.
|
|
Bibliografia d'estudis sobre 'Tirant lo Blanc'
/
Beltran, Rafael ;
Izquierdo, Josep
372 referències bibliogràfiques sobre 'El Tirant lo Blanc'. S'han tingut en compte els llibres, les monografies i els articles de revista (no hi consten ni els articles de diari ni les edicions i traduccions).
1996
Llengua & Literatura. Barcelona, Núm. 7 (1996), p. 345-405 (Materials i bibliografies)
Inclou un índex cronològic dels estudis i un índex que classifica la bibliografia en els següents nuclis temàtics: el text; l'autor; la història i la cavalleria com a models; l'estudi de l'obra; estudis per parts i episodis de l'obra; antecedents gènerics i models literaris; personatges i tipus literaris; elements temàtics; construcció narrativa; aspectes lingüístics i retòrics i recepció, relació amb altres literatures i difusió posterior
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|