1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
Revisió de la pedagogia en la formació d'escenògrafs al segle XXI
/
Solanilla i Roselló, Anna ;
Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "El títol d'aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l'escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s'està desenvolupant a l'Escola Superior d'Art Dramàtic (ESAD) de l'Institut del Teatre de Barcelona i d'altres centres formatius d'escenografia a partir de contraposar el concepte escenogràfic tradicional, de comprensió constructiva i interpretativa, a un d'estètica performativa i postmodern. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 167-176 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
La rítmica Dalcroze, mètode en evolució de la formació musical per a les arts escèniques
/
Fernández, Neus ;
Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "L'any 1910, Émile Jaques-Dalcroze va fundar el primer institut de rítmica a Hellerau, Dresden, Alemanya. Mary Wigman, Adolph Appia, Joan Llongueres, entre d'altres, es van formar en aquest centre. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 57-63 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)
|
|
9.
|
|
La interpretació de la dansa. De la necessitat d'un entrenament específic per a ballarins
/
Fàbrega i Górriz, Jordi ;
Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "Presentem un resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d'haver constatat la manca d'un entrenament específic per a ballarins, com també d'informació i de formació referides a la interpretació dins del món professional de la dansa, d'una banda, i la insuficiència del marc en què s'inscriu l'assignatura d'interpretació, que no la considera consubstancial amb el treball del ballarí, de l'altra, ens vam proposar donar cos a una proposta pedagògica basada en un entrenament interpretatiu per a ballarins. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 49-56 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)
|
|
10.
|
|
Teatre de màscares a Catalunya a la segona meitat del segle XX
/
Codinachs Parés, Maria ;
Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "A Europa, al començament del segle XX, la màscara retornà al teatre i fou present en determinats espectacles. Jacques Copeau va ser un dels primers a retornar un rol a la màscara dins el teatre; la considerava una eina imprescindible per a la formació dels actors, La seva preocupació per la interpretació el portà a fundar el 1913 la seva pròpia escola, Le Vieux - Colombier. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 21-33 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)
|
|