1.
|
|
Actituds i representacions lingüístiques
/
Bretxa, Vanessa
L'objectiu principal és estudiar les actituds i les representacions de la població dels territoris de llengua catalana respecte d'algunes qüestions lingüístiques. En concret, s'analitza la freqüència amb què l'enquestat declara iniciar converses en català, quines normes d'ús diu seguir en converses bilingües, algunes de les seves opinions, percepcions i preferències lingüístiques, i la seva disposició a aprendre el català.
Els usos lingüístics als territoris de llengua catalana, Barcelona : Direcció General de Política Lingüística, 2019 (p. 94-109)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
El salt a secundària: els preadolescents, consum cultural i llengua
/
Bretxa, Vanessa
Del resum de l'article: "En aquest article es proposa conèixer la influència dels grups lingüístics en les seves pràctiques culturals. És rellevant la llengua per explicar el consum cultural a Catalunya? Existeixen tipologies de consumidors segons la llengua inicial? Qui són els consumidors de cultura en català? L'univers d'estudi són els alumnes de Mataró nascuts a l'any 1995, que durant el curs escolar 2006-07 cursaven 6è de primària (11-12 anys) i durant el curs escolar 2007-08 cursaven 1r ESO (12-13 anys). [...]
2009
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 171-202 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans")
2 documentos
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|
Usos lingüístics en les TIC de les petites i mitjanes empreses de Catalunya
/
Bretxa, Vanessa (Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació : CUSC)
De la sinopsi que encapçala l'article: "En aquest article farem una primera explotació de les dades referents als usos lingüístics en les noves tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) de l'Estadística sobre usos lingüístics a les petites i mitjanes empreses de Catalunya (EULPILMES-06) elaborat per la Secretaria de Política Lingüística, amb el suport de l'Institut d'Estadística de Catalunya. [...]
2006
Llengua i Ús, Núm. 37 (Tercer quadrimestre 2006), p. 50-55 (Sociolingüística)
|
|