31.
|
|
32.
|
L'Estudi del teatre català medieval
/
Vila, Pep
Pep Vila ressegueix els estudis recents que cobreixen en part el buit d'una història seriosa sobre l'evolució de la dramatúrgia medieval (especialment els de mossèn Josep Gudiol) i explica l'orientació dels seus propis estudis en dues línies convergents: la recerca de documents d'arxiu del teatre català i la recerca de nous textos. [...]
1998
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, Núm. 126 (1998, Febrer), p. 142-163 (Revista dels llibres)
|
|
33.
|
Miquel Perpinyà i els pessebres vivents
/
Verdaguer, Pere (1929-2017)
De les formes tradicionals del teatre religiós, la principal supervivència a la Catalunya nord són els pessebres vivents. L'estudi de Pere Verdaguer se centra en el pessebre com a gènere teatral popular i en l'aportació d'un dels fidels, Miquel Perpinyà, pioner de les representacions del pessebre a Mosset i fundador dels Pastorets del Conflent, companyia que ha representat el Pessebre a bona part de poblacions de Catalunya i França.
1997
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, Núm. 123 (1997, Novembre), p. 54-63 (Revista de les arts)
|
|
34.
|
|
35.
|
|
36.
|
Els Pastorets
/
Garriga, Natàlia
Natàlia Garriga explica l'experiència anual de representar 'Els pastorets' amb els alumnes de 6è de primària (fragmens escollits, elecció dels actors, assajos i activitats complementàries).
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXII, Núm. 345 (1997, desembre), p. 12-14 (Monogràfic: El teatre a l'escola)
|
|
37.
|
|
38.
|
Notes breus
/
Fàbregas, Xavier
A part de les representacions citades, s'informa dels següents actes: lectura de Maria Aurèlia Capmany del seu drama 'L'ombra de l'escorpí' (Centre d'Estudis d'Expressió, 17 de desembre de 1969); publicació del resum dels espectacles representats al Romea durant l'any 1969 fet per Carles Lloret (director artístic del Romea) i edició de la traducció catalana de 'Ricard III' a Selecta.
1970
Serra d'Or. Barcelona, Any XII, Núm. 125 (1970, Febrer), p. 77 (Teatre. Notes breus)
|
|
39.
|
|
40.
|
|