147.
|
'Accions' i La Fura dels Baus
/
Cerezo, Francesc A.
A partir de l'èxit de l'espectacle 'Accions' (1984) de La Fura dels Baus, Francesc A. Cerezo repassa la història del grup: la cronologia des del seu naixement el 1979, els membres que el componen i els textos teòrics d'autodefinició que ha publicat (especialment "El Manifest Canalla" que ha aparegut en el programa de mà d'algunes representacions d''Accions'). [...]
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 51-88
Inclou dos quadres (resum de les arts plàstiques i la pirotècnia emprades en l'espectacle), dos gràfics (utilització de l'espai i descripció de l'espectacle sobre la base de l'Espai Drassans) i una plantilla d'escala multifactorial per a l'anàlisi de l'espectacle. Inclou fotografies de l'espectacle. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
148.
|
La Vida dels objectes : Dramatúrgia del món inanimat de l'escena
/
Abellan, Joan
L'estudi, dividit en sis epígrafs (L'entorn: del context social al context escènic; Funció escènica dels objectes; Reconeixement del paper dramàtic d'un objecte; L'objecte privat; L'indici aleatori; Obligacions escèniques), examina dramatúrgicament la representació de l'entorn social a partir de les diferents funcions escèniques dels objectes i proposa un esquema del funcionament del paper dramàtic dels objectes a partir de l'estudi de la incidència dels accessoris personals en l'acció dramàtica de cinc escenificacions catalanes: 'Maria Rosa', de Guimerà; 'Cavall de fons', de Brossa; 'El balcó', de Genet; 'El més feliç dels tres', de Labiche; i 'La importància de ser Franc', de Wilde.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 109-131
Inclou fotografies dels espectacles estudiats. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
149.
|
Los Escenarios múltiples en el teatro español de los siglos XV y XVI
/
Shoemaker, W.T.
L'estudi és una anàlisi de les manifestacions de la tècnica de l'escena múltiple a Espanya des dels primers testimonis de les representacions dramàtiques fins a l'època de Lope de Vega. S'examinen els problemes d'escenificació fonamentals per al sistema múltiple, l'ús de diferents plans d'escena, el número i classes de decorats utilitzats, i el lloc on es realitza l'escena.
1957
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 2 (1957), p. 3-154
|
|
150.
|
|
151.
|
|
Carles Riba, tants anys després: les versions en vers de Sòfocles i d'Eurípides
/
Pòrtulas, Jaume
Jaume Pòrtulas intenta destriar perquè les traduccions de Riba de les tragèdies gregues provoquen estupor en el lector: la dificultat no rau en el llenguatge de la traducció catalana, sinó en les característiques del gènere, insòlites per a un lector modern (referències mitològiques, tècniques estilístiques, convencions del diàleg tràgic). [...]
1979
Reduccions. Vic, Núm. 9 (1979, Desembre), p. 47-55 (Estudis i comentaris)
|
|
152.
|
|
153.
|
|
154.
|
Escenificar Labiche. Elogi de l'apart
/
Melendres, Jaume
Les relacions entre forma i filosofia, entre estructura dramàtica i visió del món són l'objecte d'aquest estudi basat en dues experiències d'escenificació de Labiche. Jaume Melendres destaca el paper central que juga en el vodevil de l'escriptor francès la tècnica de l'apart, font de comicitat i a la vegada element indispensable per a l'expressió del seu profund pensament filosòfic. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 49-67 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
155.
|
|
El teatre i la segona funció del llenguatge
/
Fàbregas, Xavier
Fàbregas il·lustra la seva teoria sobre el que hauria de ser una anàlisi crítica de la funció extra-semàntica del lèxic teatral dins el conjunt de l'obra amb l'estudi de 'Rondalla d'esparvers' de Josep Maria de Sagarra i 'Nocturns encontres' de Joan Brossa.
1977
Els Marges. Barcelona, Núm. 9 (1977, Gener), p. 97-105 (Notes)
|
|
156.
|
|