21.
|
|
Els llocs literaris extrems: del carrer de l'Àngel d'Elx al carrer de l'Àngel de Perpinyà
/
Martí, Joan Carles ;
Jornades d'Intercanvi Cultural (11s : 2016 : Elx : Guardamar)
Del resum: "En aquest article es deixa constància com la ciutat d'Elx -bressol de la Dama, el Palmerar i el Misteri- pot esdevenir un "lloc literari" de primer ordre per a la resta del territori lingüístic català, tot creant una proposta literària a partir d'una selecció d'obres de gèneres diversos i d'autors vinculats a la ciutat d'Elx -des del 'Misteri', passant per Vicent Alarcón Macià, i arribant a l'actualitat, amb Gaspar Jaén i Urban, Joaquim G. [...]
2017
Anuari Verdaguer, Núm. 25 (2017), p. 247-262 (Monogràfic: XI Jornades d'Intercanvi Cultural. Elx i el camp d'Elx. 29-31 d'octubre i 1 de novembre de 2016)
|
|
22.
|
|
Verdaguer i la Creu de la Culla
/
Vilamala i Terricabres, Joan (Societat Verdaguer)
Del resum: "L'article fa una descripció detallada i inèdita de tota la iconografia de la creu de la Culla, una de les creus de terme de l'entorn de Manresa, que Verdaguer va marcar amb el foc dels seus versos. [...]
2014
Anuari Verdaguer, Núm. 22 (2014), p. 67-102 (Estudis i Notes)
En apèndixs (p. 91-102), s'inclouen diversos documents relacionats amb les creus de terme, Jacint Verdaguer i la tradició literària sobre la Creu de la Culla. Hi ha textos de Norbert Font, Francisco Calvo, Ignasi de L. Ribera Rovira, Joaquim Sarret, Enric Casassas i Cantó, Pau Bertran i Bros i Jaume Maspons.
|
|
23.
|
|
24.
|
|
25.
|
|
26.
|
|
27.
|
|
28.
|
|
29.
|
|
Això era i no era
/
Ramis, Llucia
Ramis relaciona la pèrdua d'una sèrie atributs dels contes tradicionals (com ara la violència i la bestialitat que sovint els caracteritzaven) amb alguns canvis sociològics que observa en la nostra societat.
2017
El Temps, Núm. 1732 (22 agost 2017), p. 66 (Mercat dels encants)
2 documents
|
|
30.
|
|
Si hi ha pecat, és venial
/
Fondevila, Santiago
'Peccatum' és un espectacle teatral "aixecat sobre les rondalles mallorquines recollides per mossèn Alcover i lliurement reescrites, reinterpretades" per Toni Gomila.
2017
Ara, 18 setembre 2017, p. 32 (Cultura. Crítica)
|
|