Traces. Catálogo

Traces. Catálogo Encontrados 371 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.03 segundos. 
11.
[Language transfer in second Language acquisition. Some effects of L1 instruction (Romanian) on L2/L3 learning (Catalan/Spanish)] / Popa, Simona ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (3s : 2016 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, la ponent presenta un estudi sobre les actituds de parlants de romanès en l'adquisició del català i l'espanyol com a segona llengua, com també davant la instrucció de romanès. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2016  
12.
[El català dels adolescents lleidatans en contextos multilingües: de la producció a la percepció de vocals] / Carrera, Josefina ; Massaguer, Marina (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (3s : 2016 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa d'immigració i llengua, la ponent exposa un estudi sobre la realització i percepció de vocals tòniques del català en un grup d'estudiants adolescents d'instituts de Lleida que tenen com a primera llengua el romanès, l'àrab i el català.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2016  
13.
[Discussió] / Bach i Martorell, Carme ; Costa Carreras, Joan ; Labèrnia Romagosa, Aina ; Fabà, Albert ; Vila i Moreno, F. Xavier ; Valls i Alecha, Esteve ; Pradilla i Cardona, Miquel Àngel (Moderador) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (3s : 2016 : Barcelona)
Debat sobre la mesa de variacionisme lingüístic i planificació del corpus, centrat sobretot en les ponències sobre normativa de la llengua.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2016  
14.
[Joves migrants i "autòctons" a Catalunya: Actituds, Autoidentificacions i Competències Lingüístiques] / Lapresta, Cecilio ; Strubell i Trueta, Miquel (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de psicologia lingüística, el ponent presenta resultats d'unes proves de competència lingüística i d'un qüestionari sociodemogràfic a estudiants immigrats i autòctons de 2n i 4t d'ESO que permeten reflexionar sobre les actituds i identitats lingüístiques d'aquesta comunitat de joves.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
15.
[Discussió] / Pradilla i Cardona, Miquel Àngel ; Sanjuan, Xavier ; Fabà, Albert ; Farré i Mallofré, Mireia ; Masats i Folgueras, Marta ; Vila i Moreno, F. Xavier ; Sorolla Vidal, Natxo ; Solé Camardons, Joan ; Torres, Joaquim (Moderador) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de demolingüística, el debat final se centra en la qüestió estadística de les enquestes al País Valencià i també, entre altres coses, en l'Enquesta d'Usos Lingüístics del 2013, a càrrec de l'Idescat.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
16.
[Discussió] / Solís, Marina ; Piquer Torres, Josep ; Brotons Navarro, Xavier ; Bastida Serra, Carolina ; Strubell i Trueta, Miquel ; Margarit Viñals, Estel ; Torres, Joaquim ; Pradilla i Cardona, Miquel Àngel ; Vila i Moreno, F. Xavier (Moderador) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Debat sobre les comunicacions de la mesa de sociolingüística educativa, en què es debat, sobretot, la realitat sociolingüística dels joves escolars d'Andorra, arran de les ponències d'Estel Margarit i Carolina Bastida, per bé que també es fan comentaris sobre l'estudi de Cecilio Lapresta sobre els alumnes romanesos de la zona de Lleida i al voltant de la identificació lingüística del Baix Llobregat, a propòsit de la ponència de Marina Solís.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
17.
['El catalán no me gusta': estratègies i actuacions per millorar la competència oral en català d'alumnes de secundària] / Solís, Marina ; Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, la ponent presenta un projecte per impulsar l'ús del català en contextos orals amb alumnes refractaris a emprar-lo. Del resum de la comunicació: "Aquesta (micro)recerca en l'àmbit de l'ensenyament secundari a Catalunya, concretament a l'INS Can Margarit de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat), té com a hipòtesi principal validar si hi ha alguna correlació entre les ideologies lingüístiques d'un perfil determinat d'alumnat i el seu baix rendiment acadèmic en llengua catalana, especialment quant a l'expressió oral. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
18.
[Competència lingüística i rendiment acadèmic en aules multilingües] / Arnau i Querol, Joaquim ; Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, el ponent presenta una iniciativa per afavorir l'aprenentatge de llengües en aules amb presència d'alumnes de procedències diverses. Del resum de la comunicació: "L'objectiu del projecte és avaluar els efectes d'un programa d'intervenció basat en la producció de textos escrits acadèmics per estudiants de primària i secundària. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
19.
Sessió: "Aprenentatge de llengües i cervell. Aportacions de la neurolingüística" / Conesa Bertran, Gerard ; Costa Martínez, Albert ; Amorós i Basté, Carme (Presentació de l'acte) ; Societat Catalana de Pedagogia. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Seminari L'adquisició de la competència plurilingüe. De la fonamentació científica a la pràctica escolar (2014 : Barcelona)
Des de la neurolingüística, Gerard Conesa i Albert Costa exploren, d'una banda, les particularitats neuronals de la recuperació de la parla després d'un trastorn com ara una afàsia, i, de l'altra, les implicacions cerebrals dels parlants bilingües, amb algun exemple, especialment en el cas de Conesa, de casos de parlants de català i d'espanyol.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
20.
Sessió: "Competència en llengües dels joves de Catalunya en diversos ambients socials" / Estruch Tobella, Joan ; Margalef Boada, Míriam ; Teixidó i Planas, Martí ; Societat Catalana de Pedagogia. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Seminari L'adquisició de la competència plurilingüe. De la fonamentació científica a la pràctica escolar (2014 : Barcelona)
A partir de les proves PISA fetes a alumnes de 4t d'ESO, Joan Estruch i Míriam Margalef analitzen les competències lectores i en expressió escrita tant en català, castellà com anglès.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  

Traces. Catálogo : Encontrados 371 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Adquisició i aprenentatge en Amazon