Traces. Catálogo

Traces. Catálogo Encontrados 36 registros  inicioanterior17 - 26siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
17.
Aspectes jurídics i comparats de l'ordenació curricular de la llengua i la literatura a l'ensenyament secundari i la universitat / Pons Parera, Eva (Universitat de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"El text analitza diversos aspectes jurídics i comparats que influeixen o condicionen l'ordenació curricular de la llengua i la literatura catalanes a l'ensenyament secundari i la universitat. En tres apartats s'examinen: la intervenció dels organismes europeus en la promoció de l'aprenentatge de llengües; les tendències comparades en l'organització dels ensenyaments lingüístics, i el marc constitucional i legal espanyol fins a la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 65-103)  
18.
Diguem el nom sense cap por / Terricabras, Josep M. (Universitat de Girona. Institut d'Estudis Catalans) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"L'apel·lació a 'La pell de brau', de Salvador Espriu, esdevé el punt de partida per a reflexionar sobre el llenguatge i la llengua. A diferència de les màquines, els éssers humans disposen del llenguatge per a entendre's, identificar-se, reconèixer-se, enraonar… De fet, la llengua n'és un dels signes d'identitat fonamentals. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 47-62)  
19.
Que escampi el seu perfum! (La llengua com a jardí de delícies) / Comadira, Narcís ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Com endinsar-se en un «jardí de delícies». Així hauria de ser l'ensenyament de la llengua. No convertir-se en una obligació odiosa per als estudiants, sinó en un mitjà de coneixement d'un mateix i del món. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 35-46)  
20.
[Parlaments d'inauguració] / Marí, Isidor (Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Discurs d'obertura del simposi. Marí parla en qualitat de president de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans i destaca l'interès que té per a l'IEC acollir aquest simposi en un context de polítiques educatives farcides "d'irresponsabilitat i de manca de consideració per la llengua i la cultura pròpies".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 29-31)  
21.
[Parlaments d'inauguració] / Tatjer, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Discurs d'obertura del simposi. Tatjer parla en qualitat de sotsdirector de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB. La seva intervenció es centra en la presència de la literatura en l'ensenyament i també més enllà de l'aula: es lamenta que la cultura literària sigui "ara com ara extraordinàriament minoritària, tant entre les noves generacions com en el conjunt de la població".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 25-28)  
22.
[Parlaments d'inauguració] / Cabré Monné, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Discurs d'obertura del simposi. Cabré parla en qualitat de degana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona, i per tant es centra en el paper que ha de tenir la universitat en el debat sobre el futur de l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 21-23)  
23.
[Parlaments d'inauguració] / Danés, Francesc ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Discurs d'obertura del simposi. Danés parla en qualitat de vicedegà del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya. La seva intervenció es centra en l'encaix que ha de tenir l'ensenyament de la literatura, i específicament la literatura catalana, en els currículums escolars.
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 17-20)  
24.
Raons de futur / Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona) ; Foguet i Boreu, Francesc (Ed., Pr.) ; Casals, Daniel (Ed., Pr.) ; Secció Filològica. Institut d'Estudis Catalans : IEC
Acta del simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el dia 11 d'octubre de 2013 a la seu de l'Institut d'Estudis Catalans (Barcelona). [...]
Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura ; 9)  
25.
Cloenda / Anton, Montserrat ; Jané, Albert ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (1r : 2009 : Barcelona)
Paraules de cloenda del simposi, en què es matisen les conclusions a què s'hi va arribar.
2012
La llengua i la literatura catalanes a les aules del segle XXI, Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura Catalanes : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012 (p. 193-196)  
26.
Treballar la llengua des de la literatura / Soldevila, Llorenç ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (1r : 2009 : Barcelona)
Llorenç Soldevila exposa sumàriament la manera com ha organitzat les classes de llengua de primer curs a les carreres de Comunicació de la Universitat de Vic en el període 2005-2009.
2012
La llengua i la literatura catalanes a les aules del segle XXI, Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura Catalanes : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012 (p. 185-191)  

Traces. Catálogo : Encontrados 36 registros   inicioanterior17 - 26siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat en Amazon