11.
12.
["Quin futur tenim a Europa?"]
/
Calafat, Rosa M. (Universitat de les Illes Balears) ;
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Considerar continguts d'aprenentatge sota paràmetres d'estat implica una aproximació a com fer dels aprenents immergits en la cultura catalana uns parlants interessats per l'entorn més immediat. En aquest article aportam elements que ens permeten reflexionar sobre què estudien aquests alumnes i quins continguts són els que els formen en tant que parlants d'una llengua i d'un país, la qual cosa ens dóna eines per mesurar la percepció col·lectiva que els parlants tenen d'ells mateixos i dels altres".
2015
Raons de futur , Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 197-206)
13.
14.
15.
16.
17.
18.
Diguem el nom sense cap por
/
Terricabras, Josep M. (Universitat de Girona. Institut d'Estudis Catalans) ;
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"L'apel·lació a 'La pell de brau', de Salvador Espriu, esdevé el punt de partida per a reflexionar sobre el llenguatge i la llengua. A diferència de les màquines, els éssers humans disposen del llenguatge per a entendre's, identificar-se, reconèixer-se, enraonar… De fet, la llengua n'és un dels signes d'identitat fonamentals. [...]
2015
Raons de futur , Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 47-62)
19.
20.