33.
|
Guerau de Liost a la ciutat d'ivori. Imatge pública i màscara poètica
/
Julià, Jordi ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació proposa una revisió de la figura de Jaume Bofill i Mates, Guerau de Liost, a partir de l'anàlisi de la seva obra "La ciutat d'ivori". Julià proposa una lectura d'aquest poemari que tingui en compte els temes que no n'ha volgut destacar la crítica: defensa del plaer sexual, crítica a la repressió femenina d'origen moral, l'antagonisme entre el món públic i el privat, la construcció del jo poètic en la societat, les relacions amb l'obra de Baudelaire, etc. [...]
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 293-304)
|
|
34.
|
|
35.
|
|
36.
|
|
37.
|
Apel·les Mestres. El model de l'escriptor compromès "non engagé"
/
Robles i Massó, Marta ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació tracta la imatge d'Apel·les Mestres, concebut com un poeta modern i innovador, i al mateix temps, contestatari i antisistema. Mestres enllaça amb l'última generació de la Renaixença i amb la primera del Modernisme, i va ser durant el Noucentisme que hi ha una projecció negativa d'aquest poeta; la crítica que se li fa és, segons Robles, ideològica més que no pas qualitativa, i relacionada amb el fet que Mestres no va voler entrar mai en la politització de l'escriptor pròpia del Noucentisme.
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 245-257)
|
|
38.
|
|
39.
|
|
40.
|
|
41.
|
|
42.
|
|