30.
|
|
31.
|
Notes a la narrativa d'Avel·lí Artís-Gener
/
Guillamon, Julià
Prenent com a base la idea que l'autobiografia, convenientment reciclada, és la base de tota la producció literària d'Avel·lí Artís-Gener, Guillamon fa un recorregut per les seves obres narratives ('556 Brigada Mixta', 'Les dues funcions del circ', 'Paraules d'Opoton el Vell', 'Prohibida l'evasió', 'L'enquesta del Canal 4', 'Els gossos d'Acteó', 'El pla de la Calma', 'El boà taronja') analitzant el joc entre els esdeveniments reals i la seva novel·lització.
1996
Tísner. Miscel·lània d'homenatge, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1996 (p. 97-112)
|
|
32.
|
Un Tomb apassionat per les novel·les de Tísner
/
Cònsul, Isidor
Isidor Cònsul analitza la trajectòria novel·lística d'Avel·lí Artís-Gener, marcada per l'assaig constant de noves formes i tècniques literàries: des de la crònica novel·lada de la guerra feta a '556 Brigada Mixta' fins a l'actualització del mite d'Acteó a 'Els gossos d'Acteó', l'escriptor conforma una novel·lística d'actualitzada modernitat.
1996
Tísner. Miscel·lània d'homenatge, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1996 (p. 47-61)
|
|
33.
|
Avel·lí Artís-Gener, "Tísner"
/
Oliver, Maria Antònia (1946-2022)
M. Antònia Oliver fa un repàs de la vida i la personalitat d'en Tísner (la família, la guerra, l'exili, el retorn, l'obra literària) a partir dels seus records personals, però també de totes les coses i anècdotes que el mateix escriptor li ha explicat durant tots els anys d'amistat.
1996
Tísner. Miscel·lània d'homenatge, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1996 (p. 31-44)
|
|
34.
|
|
35.
|
Avel·lí Artís-Gener, un home del Renaixement
/
Fuster, Jaume (1945-1998)
Tísner parla de les seves novel·les, de les memòries i de la tècnica que va seguir per escriure-les, de l'experiència de la guerra i de la multiplicitat de les seves facetes professionals.
1994
El Temps. València, Any XI, Núm. 518 (1994, 23 de maig), p. 68-72 (Cultura)
Inclou fotografies
|
|
36.
|
|
37.
|
|
38.
|
|
39.
|
|