167.
|
Contemporanis, clàssics i traduccions
/
Dito Tubau, Pau
Sobre les darreres novetats de poesia catalana i de traduccions al català. Els premis corresponen a: 'Ravals de l'alegria', de Miquel Martínez (Premi Ausiàs March); 'Hostes', d'Isidre Martínez Marzo (Premi Carles Riba). [...]
2006
El País. Barcelona (2006, 21 d'abril), p. 17 (Extra Sant Jordi. Poesia)
|
|
168.
|
|
169.
|
[Extra Sant Jordi]
/
El País
Breu presentació de les novetats de Sant Jordi, amb un resum de cada llibre. Els premis esmentats corresponen a: 'El metall impur' de Julià de Jòdar (Premi Sant Jordi de novel·la, 2005); 'Farsa' de Màrius Serra (Premi Ramon Llull de novel·la, 2006); 'Hostes' d'Isidre Martínez Marzo (Premi Carles Riba, 2005).
2006
El País. Barcelona (2006, 21 d'abril), p. 8-10, 12-23 (Extra Sant Jordi)
|
|
170.
|
Josep Sol, entre la revolució i els clàssics. Les col·laboracions a 'Mirador'
/
Subiràs i Pugibet, Marçal
Marçal Subiràs fa una breu presentació de la trajectòria intel·lectual de Josep Sol, des dels seus orígens socials fins a la seva vocació d'escriptor, tallada per la guerra civil. Tot seguit, Subiràs se centra en les col·laboracions (especialment crítiques i traduccions) de Josep Sol a 'Mirador', publicades entre el 15 d'octubre de 1936 i el 3 de juny de 1937. [...]
2005
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, núm. 205 (2005, Abril), p. 121-134 (Revista dels llibres)
|
|
171.
|
[Tria de novetats]
/
L'Avenç
La primera edició crítica del 'Llibre de Sent Soví' és de l'any 1979. En la nova reedició s'agrupen tres receptaris diferents: l'esmentat 'Llibre de Sent Soví', més el 'Llibre de totes maneres de potatges' i el 'Llibre de totes maneres de confits'. [...]
2004
L'Avenç. Barcelona, núm. 293 (2004, Juliol-agost), p. 64-65
|
|
172.
|
Lectura i visibilitat. Una nota sobre Pla i Gògol
/
Fanés, Fèlix
Fèlix Fanés caracteritza l'obra de Josep Pla per la seva capacitat d'observació, allunyant-se de l'abstracció, i la compara amb la de Nikolai Gògol, exemple de visualitat. Aquesta hegemonia de la visualitat, explica Fanés, no està exempta de contradiccions, i es troba de costat d'una invisibilitat que serveix per eixamplar el camp de la representació, en el que el visible i l'invisible servirien alhora per donar forma a allò real, però que s'esmuny.
2004
L'Avenç. Barcelona, núm. 289 (2004, Març), p. 10-15 (Articles)
|
|
173.
|
|
174.
|
|
175.
|
|
176.
|
|