11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
De l'herència barroca al quadre de costums: les primeres passes del teatre vuitcentista (1770-1845)
/
Sansano, Biel (Universitat d'Alacant) ;
Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza com, gradualment, entre. la darrera dècada del segle XVIII i el primer terç del XIX, es va configurant un canvi en la forma d'entendre i representar el teatre català. L'autor estudia com, enfront de l'èxit del teatre espanyol, tot un seguit de poetes. dramàtics d'arreu dels Països Catalans van creant una dramàtica autòctona i, d'aquesta manera, el teatre català passa dels àmbits estrictament casolans als espais comercials, del teatre informal o d'aficionats al teatre oficial o burgés. [...]
2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 439-456
|
|
19.
|
|
20.
|
|
L'obra poeticomusical de Ramon Bartomeus
/
Garriga, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza els diversos factors, interns i externs, que provoquen que l'obra poètica i musical de Ramon Bartomeus sigui escrita en català o castellà. A part d'això, l'autora també aprofundeix en les obres catalanes per tal de veure com Ramon Bartomeus va més enllà de desenvolupar el català com a llengua o d'intentar assolir una certa normativització lingüístiques, sinó que a partir d'una descripció dels personatges, les seves accions i l'entorn, ajuda a desenvolupar la imatge d'una Catalunya ideal d'acord amb les tendències de la Renaixença imperant.
2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 297-308
|
|