11.
|
M. Massaguer, M.J. Candau, 'Memòria de l'aigua'
/
Radigales, Jaume
Es tracta del disc que acompanya 'Memòria de l'aigua', un volum que aplega diversos textos d'homenatge a Maria Mercè Marçal, resultat d'una iniciativa que va tenir lloc a la Casa Elizalde el 1999. [...]
2000
Serra d'Or. Barcelona, núm. 487-488 (2000, juliol-agost), p. 109 (Discografia catalana recent. Novetats)
|
|
12.
|
|
13.
|
El Gran Teatre del Liceu: intent de síntesi històrica
/
Radigales, Jaume
Amb motiu de la reobertura del Liceu, l'autor fa una mirada general a la seva història, des dels priemrs dies com a teatre fins a la seva destrucció a l'incendi de 1994. El recorregut deixa constància d'una gran quantitat de fets fins a constatar l'òpera com a gènere predominant per damunt d'altres espectacles, l'espisodi de les bombes anarquistes, l'afecció wagneriana al principi del segle XX, les tendències de la Belle Epoque, etc. [...]
1999
L'Avenç. Barcelona, núm. 240 (1999, Octubre), p. 15-21 (Temes)
|
|
14.
|
|
15.
|
|
16.
|
El Liceu vist des de baix
/
Radigales, Jaume
Joaquim Iborra reconstrueix la història del Liceu a partir dels documents inèdits de la Societat del Gran Teatre del Liceu, uns quaderns manuscrits dels conserges que hi treballaren de 1862 a 1981.
1999
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 480 (1999, Desembre), p. 104-105 (Lectures)
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
Manuel Blancafort, 'Cançons'
/
Radigales, Jaume
El disc 'Cançons' de Manuel Blancafort inclou musicacions de poemes de Joan Maragall, Josep M. López-Picó, Marià Manent i Apel·les Mestres. Són cantades per la soprano Chantal Botanch.
1999
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 471 (1999, Març), p. 64 (Música. Discografia catalana recent)
|
|
20.
|
|
Pensar la crítica
/
Radigales, Jaume
El llibre recull un assaig i tres articles sobre diversos temes: estètica, crítica, pedagogia, etc. Part del material ha estat elaborat a partir de l'aproximació a escriptors com Pla, Fuster i Gimferrer.
1998
Serra d'Or. Barcelona, Any XL, Núm. 465 (1998, Setembre), p. 78-79 (Llibres. Notes de lectura)
|
|