11.
|
|
1714-2014, la construcció simbòlica de la identitat
/
Prats, Llorenç (Universitat de Barcelona) ;
Col·loqui internacional Verdaguer "1714. Del conflicte a la història i el mite, la literatura i l'art" (9è : 2014 : Barcelona : Vic : Folgueroles)
Del resum: "El 1714 va passar, i el 1716, sense massa pena ni glòria pel que fa a la construcció simbòlica de la identitat catalana, que encara no es reivindicava, d'una manera notòria, com a tal. [...]
2015
Anuari Verdaguer, Núm. 23 (2015), p. 303-334 (Monogràfic: 1714. Del conflicte a la història i el mite, la literatura i l'art. I Història, historiografia, identitat)
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
|
16.
|
Linguistics
/
Lorente Casafont, Mercè (Institut Universitari de Lingüística Aplicada. Universitat Pompeu Fabra) ;
Joan Casademont, Anna (Institut Universitari de Lingüística Aplicada. Universitat Pompeu Fabra) ;
Pearson, Roland (Trad.)
L'autora aporta informació sobre les últimes publicacions al camp de la lingüística catalana durant l'any 2003. Es diferencien els següents apartats: 'Books' ('Llibres'), 'Dictionaries and Specialist Terminology Glossaries' ('Diccionaris i glossaris de terminologia especialitzada'), 'Miscellaneous Conference Proceedings and "in honour of" Publications' ('Actes de conferències i diverses publicacions "en honor en"'), i 'Specialized Journals' ('Revistes especialitzades').
2004
Catalan Review, Vol. XVIII, Núm. 1-2 (2004), p. 264-270 (Cultural Information)
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
|
De l'herència barroca al quadre de costums: les primeres passes del teatre vuitcentista (1770-1845)
/
Sansano, Biel (Universitat d'Alacant) ;
Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza com, gradualment, entre. la darrera dècada del segle XVIII i el primer terç del XIX, es va configurant un canvi en la forma d'entendre i representar el teatre català. L'autor estudia com, enfront de l'èxit del teatre espanyol, tot un seguit de poetes. dramàtics d'arreu dels Països Catalans van creant una dramàtica autòctona i, d'aquesta manera, el teatre català passa dels àmbits estrictament casolans als espais comercials, del teatre informal o d'aficionats al teatre oficial o burgés. [...]
2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 439-456
|
|