Traces. Catálogo

Traces. Catálogo Encontrados 479 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
Guillermo Díaz-Plaja, director de l'Institut del Teatre durant el primer franquisme / Gallén, Enric
Del resum que encapçala l'article: "Com a partícip del procés de substitució lingüística i literària encarrilat per les autoritats franquistes en el conjunt de les institucions i plataformes culturals catalanes, Guillermo Díaz-Plaja es va convertir a partir de 1939 en el director d'una entitat de preguerra, l'Escola Catalana d'Art Dramàtic, que, reconvertida en Institut del Teatre, va ser recuperada per la Diputació Provincial de Barcelona després de la seva vinculació a la Generalitat republicana. [...]
2015 - 10.7238/fit.v0i3.2812
Franquisme & Transició, Núm. 3 (2015), p. 41-119 (Estudis)  
12.
Crònica de la XIV Jornada de la SCATERM / Societat Catalana de Terminologia : SCATERM. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans
Sobre la XIV Jornada de la Scaterm "La Terminologia de la Gramàtica", celebrada el 14 de desembre de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans.
2018
Terminàlia, Núm. 17 (juny 2018), p. 50 (Espai de trobada)  
13.
Sense els mestres, tururut viola / Rodríguez Mariné, Maria
L'autora reflexiona sobre el nivell de català que s'hauria d'exigir als mestres.
2018
Ara, 18 novembre 2018, p. 49 (Debat. La invasió subtil)
   
14.
Educació multilingüe per a l'era global: el valor de les llengües en una escola internacional / Sunyol, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d'adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. [...]
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 269-283 (Miscel·lània)  
15.
La imposició lingüística a l'ensenyament mitjançant la delació de companys / Alomar i Canyelles, Antoni I. (Universitat de les Illes Balears)
De l'abstract: "S'estudia l'ús de diferents variants i a diferents països de delació de companys d'estudis per haver usat una llengua prohibida en comptes d'una altra que es vol imposar. Es distingeixen diferents contexts d'aquest sistema amb conflicte lingüístic o sense i s'estudia el cas de la norma dictada a les Balears el 1837 per a la seva aplicació, s'identifica el responsable polític, fins ara no conegut, i se n'aporta una breu biografia".
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 255-268 (Miscel·lània)  
16.
La transmissió de la llengua d'herència a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona (2004-2014) / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest estudi se centra en la transmissió lingüística del japonès a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona. A partir de les dades recollides de les dues recerques realitzades els anys 2004 i 2014, l'estudi intenta identificar diversos patrons d'ús lingüístic d'aquestes famílies i explorar quin lloc hi ocupa el japonès, i examinar si hi ha hagut cap canvi en la transmissió d'aquesta llengua durant aquesta dècada. [...]
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 43-61 (Monogràfic: La transmissió lingüística intergeneracional)  
17.
Els idiomes de l'escola / El Periódico de Catalunya
2018
El Periódico de Catalunya, 25 octubre 2018, p. 8 (Editorials)
   
18.
Els reptes del plurilingüisme / Sugrañes, Caterina
2018
El Periódico de Catalunya, 13 novembre 2018, p. 8 (Opinió. L'escola catalana)  
19.
Comajoan, Llorenç ; Vilà, Montserrat (ed.) (2013). "La sociolingüística a primària i a secundària" / Comellas, Pere (Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades (GELA). Universitat de Barcelona)
Sobre el monogràfic 'La sociolingüística a primària i secundària' publicat al número 60 de la revista 'Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura'. Consta de sis articles els autors dels quals se citen a continuació.
2015
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 25 (2015), p. 335-338 (Ressenyes)  
20.
L'Escola catalana, un exemple i un referent / Bassa, Dolors ; Forcadell, Carme ; Junqueras, Oriol ; Romeva, Raül
Des de la presó, els quatre autors de l'article reivindiquen el paper de l'escola en català i la immersió lingüística com a elements cohesionadors de la societat catalana.
2018
Ara, 8 juliol 2018, p. 42 (Debat)
   

Traces. Catálogo : Encontrados 479 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Escoles en Amazon