84.
|
Brossa a la Polinèsia
/
Castillo, David
Eduard Escofet organitza el dotzè cicle de 'Viatge a la Polinèsia', jornades que intenten acostar perspectives poètiques experimentals al públic combinant una selecció de poetes d'acció experimental amb d'altres vinculats a la performance. [...]
1998
Avui Cultura. Barcelona (1998, 14 de maig), p. 20 (Visita inexcusable)
|
|
85.
|
La Performance i els mèdia: la utilització de la imatge
/
Féral, Josette
Si abans la performance s'interrogava sobre el procés de creació, actualment interroga les formes i els materials, jugant amb ells, oferint respostes on abans es plantejaven preguntes. El text analitza aquesta evolució cap a la integració de les noves tecnologies, i alhora cita les característiques bàsiques de la performance: la manipulació a la qual se sotmet el cos del "performer" i l'espai on habita, i la relació que s'estableix entre artista i públic.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 163-182 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
86.
|
|
87.
|
Performance: una visió actual nord-americana
/
Goldberg, RoseLee ;
Conesa, Laura
RoseLee Goldberg descriu el caràcter teatral i sumament professional de la performance dels anys vuitanta, i conclou que, a pesar de la popularització de què ha estat objecte per part dels mitjans de comunicació, i a pesar dels currículums i tesis de les escoles d'art, la performance segueix sent un mitjà obert i imprevisible de l'experimentació artística.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 109-124 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
88.
|
Reflexions sobre el fenomen de la performance
/
Besacier, Hubert
Després de realitzar un recorregut pels diferents moments claus del desenvolupament de la performance, Besacier revisa la relació estreta que manté amb el teatre, de la qual sorgiran artistes com Hermann Nitsch, l'activitat del qual es caracteritza per l'absència d'un suport específic. [...]
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 95-108 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
89.
|
|
90.
|
Performance: una aproximació personal
/
Jappe, Elisabeth ;
Adell, Elisabeth (Trad.)
Elisabeht Jappe explica les seves experiències personals en el camp de la performance: la participació en diferents fires d'art durant els anys 70, el treball en el taller Moltkerei, i la consolidació durant la dècada dels 80 de l'"expanded performance", que dissol les fronteres entre activitats artístiquesi quotidianes.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 65-77 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
91.
|
Discurs sinergètic i accionisme (tres peces de Beuys)
/
Clot, Manel
Estudi de les accions de l'artista Joseph Beuys, articulades per múltiples elements recurrents que suposen la materialització d'un discurs que convoca diferents àrees del coneixement i que es fa visible a través d'una sèrie d'objectes, materials i actuacions personals, sempre enllaçats entre si, i que són objecte de diferents lectures i connotacions variables.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 51-64 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
92.
|
|
93.
|
Fluxus & Zaj
/
Ferrer, Esther ;
Conesa, Laura (Trad.)
El text explica el naixement i els moments més actius del grup FLUXUS durant la primera meitat dels anys seixanta. Després de fer un repàs dels noms més significatius, les actituds, els manifestos i algunes de les seves accions-concerts, profunditza en un altre grup, ZAJ, format per Juan Hidalgo i Walter Marchetti, que va néixer a Madrid el 1964. [...]
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 21-34 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|