23.
|
Una Generació mutant
/
Melendres, Jaume
L'autor ressegueix l'evolució de Benet i Jornet i Jordi Teixidor, com s'han adaptat als temps i han convergit tot i partir, als anys 60, d'estètiques contraposades.
1991
Pausa. Barcelona, Núm. 9-10 (1991, Setembre-desembre), p. 28-30 (Monogràfic: Dramatúrgia catalana actual)
|
|
24.
|
|
25.
|
|
26.
|
El gran 'ritornello'
/
Cormann, Enzo ;
Melendres, Jaume (Trad.)
Cormann fa una apologia de Félix Guattari, filòsof desaparegut recentment, l'ideari del qual va encaminat a unir les arts per tal d'oferir una cosmovisió dels creadors.
1994
Pausa. Barcelona, Segona època, Núm. 16 (1994, Març), p. 46-50 (Monogràfic: Catalunya capital París)
|
|
27.
|
|
28.
|
És possible reproduir el nas de Cleòpatra?
/
Melendres, Jaume
Jaume Melendres repassa breument els espectacles de teatre català que han recuperat la importància del teatre històric a Catalunya. Després, des d'un punt de vista teòric, analitza l'interès del drama històric per a la renovació ideològica i formal del teatre contemporani, i assenyala els tres registres sobre els quals aquest teatre opera i que provoquen l'interès constant del públic: el mecanisme d'identificació, la transformació dels herois en homes, la certesa que la realitat pot ser reproduïda teatralment.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 73-87
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
29.
|
Escenificar Labiche. Elogi de l'apart
/
Melendres, Jaume
Les relacions entre forma i filosofia, entre estructura dramàtica i visió del món són l'objecte d'aquest estudi basat en dues experiències d'escenificació de Labiche. Jaume Melendres destaca el paper central que juga en el vodevil de l'escriptor francès la tècnica de l'apart, font de comicitat i a la vegada element indispensable per a l'expressió del seu profund pensament filosòfic. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 49-67 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
30.
|
'Mary d'ous', un punt d'inflexió
/
Melendres, Jaume
El treball, que s'inscriu en l'intent de conferir a la crítica teatral l'estatus de reflexió teòrica independent, analitza l'espectacle 'Mary d'Ous', d'Els Joglars, com a punt culminant d'una concepció teatral basada en l'absència de línia argumental. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 22 (1983, Març), p. 39-57
Inclou una sinopsi fotogràfica de l'espectacle. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
31.
|
|
32.
|
|