685.
|
|
686.
|
|
687.
|
Fenomenologia i semiòtica del teatre
/
Marty, Robert ;
Ingla, Montserrat (Trad.)
Aquest article intenta demostrar que la fenomenologia i la semiòtica de C. S. Peirce poden ajudar a abordar la teoria del teatre en termes científics. Amb l'ajuda d'un breu resum sobre la fenomenologia peirciana es pot conformar l'articulació de la producció i de la interpretació a la representació, cosa que prova el caràcter essencialment triàdic de la fenomenologia teatral. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 96-115 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
688.
|
Sobre la "fortuna" de Narcís Oller
/
Yates, Alan
Estudi del procés de revalorització i recuperació de Narcís Oller com a figura clau de la creació de la novel·la moderna. El procés abraça des de 1925, any en què es va celebrar un acte públic en homenatge a l'escriptor, fins als nostres dies, en què Sergi Beser sembla haver iniciat amb força un procés de reinterpretació i anàlisi crítica de la seva obra.
1982
Faig. Manresa, Núm. 19 (1982, Desembre), p. 72-80 (Monogràfic: La novel·la vuitcentista)
|
|
689.
|
|
690.
|
|
691.
|
Futur de l'espectador davant l'espectacle
/
Fàbregas, Xavier
Cine, teatre i televisió són llenguatges compostos per un conjunt de signes, i només si aconseguim definir-los per separat sabrem quin és el caràcter específic de cada espectacle. Entre el teatre i el cine és necessari un espectacle que fa d'enllaç des del punt de vista semiològic, les ombres: Representació/Reproducció i Actor-Objecte/Imatge de l'actor o de l'Objecte són els factors que cal combinar. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 117-134 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
692.
|
|
693.
|
|
694.
|
|