33.
|
Guerau de Liost a la ciutat d'ivori. Imatge pública i màscara poètica
/
Julià, Jordi ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació proposa una revisió de la figura de Jaume Bofill i Mates, Guerau de Liost, a partir de l'anàlisi de la seva obra "La ciutat d'ivori". Julià proposa una lectura d'aquest poemari que tingui en compte els temes que no n'ha volgut destacar la crítica: defensa del plaer sexual, crítica a la repressió femenina d'origen moral, l'antagonisme entre el món públic i el privat, la construcció del jo poètic en la societat, les relacions amb l'obra de Baudelaire, etc. [...]
2007
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 293-304)
|
|
34.
|
|
35.
|
|
36.
|
|
37.
|
Apel·les Mestres. El model de l'escriptor compromès "non engagé"
/
Robles i Massó, Marta ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació tracta la imatge d'Apel·les Mestres, concebut com un poeta modern i innovador, i al mateix temps, contestatari i antisistema. Mestres enllaça amb l'última generació de la Renaixença i amb la primera del Modernisme, i va ser durant el Noucentisme que hi ha una projecció negativa d'aquest poeta; la crítica que se li fa és, segons Robles, ideològica més que no pas qualitativa, i relacionada amb el fet que Mestres no va voler entrar mai en la politització de l'escriptor pròpia del Noucentisme.
2007
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 245-257)
|
|
38.
|
|
39.
|
|
40.
|
|
41.
|
|
42.
|
|