21.
|
'La plaça del Diamant', de Mercè Rodoreda
/
Cònsul, Isidor
Sobre 'La plaça del Diamant'. L'estudi s'enceta amb un perfil biogràfic de Mercè Rodoreda i un breu apunt sobre la ideologia literària de l'escriptora. Més endavant, l'autor se centra en 'La plaça del Diamant', concretament en les següents qüestions: el context personal i col·lectiu de la redacció de la novel·la, el personatge de Natàlia-Colometa i la seva peripècia de pèrdua i recuperació de la identitat, la simbologia de la novel·la, els altres personatges i, finalment, una consideració sobre el punt de vista i la veu narrativa de 'La plaça del Diamant'.
2002
Lectures de literatura catalana. Promocions 2001-2003 i 2002-2004, Barcelona : Proa, 2002 (p. 303-338)
Inclou un exemple de comentari de text d'un fragment del capítol XII de 'La plaça del Diamant' (p. 333-336) Inclou dos fragments de comentaris sobre l'obra de Gabriel García Márquez i de Joan Triadú Inclou un llistat de set exemples d'exercicis de lectura de la novel·la 'La plaça del Diamant' (p. 337-338)
|
|
22.
|
|
23.
|
Cent cinquanta anys de segle d'or
/
Cònsul, Isidor
Panorama general i històric de la literatura catalana dels darrers cent cinquanta anys, des de la restauració dels Jocs Florals de Barcelona, l'any 1859, fins a l'actualitat.
2009
Serra d'Or, Núm. 594 (Juny 2009), p. 28-31 i 33 (Fets i opinions)
|
|
24.
|
'Tirant lo Blanc': taula rodona
/
Tiñena, Jordi ;
Machirant i Boscà, Francesc ;
Sargatal, Alfred (1948-2014) ;
Cònsul, Isidor
Intervencions de Jordi Tiñena, Francesc Machirant, Alfred Sargatal i Isidor Cònsul a la taula rodona que se centra en l'obra 'Tirant lo Blanc' i en els problemes didàctics, pedagògics, metodològics i pràctics a l'hora de presentar-la als alumnes.
1991
Butlletí dels mestres, Núm. 227 (Abril 1991), p. 19-25 (Tirant lo Blanc, 500 anys)
|
|
25.
|
|
26.
|
|
27.
|
|
28.
|
|
29.
|
De l'una a l'altra riba de l'existència
/
Cònsul, Isidor
L'autor analitza el poema escollit ('I guanyo la riba de la nit. . . ') relacionant-lo amb les reflexions sobre el misteri de la mort de tota l'obra d'Espriu. Segons l'autor, es podria entendre gairebé tota l'obra d'Espriu com una obsessió per la mort expressada a través de simbologies manllevades del món antic, de les mitologies grega, bíblica i egípcia. [...]
2004
Lectures de Salvador Espriu, Barcelona : Proa, 2004 (p. 51-54)
|
|
30.
|
|