20.
|
|
21.
|
|
22.
|
Josep M. Millàs-Raurell, home de teatre: Les insurreccions frustrades
/
Santamaria, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Feldman, Sharon G. (Ed.)
Del resum (traducció): Sobre el paper de Millàs-Raurell en la intel·lectualitat catalana durant els vint i els trenta i el seu desig d'aconseguir un nivell cultural comparable als estàndards europeus, que va quedar palès en les seves aportacions al camp del teatre, amb la feina de traducció, de producció i de creació artística. [...]
2009
Catalan Review, Vol. XXIII, 2009, p. 159-170 (Monogràfic: The Catalan Stage, Modern and Contemporary)
|
|
23.
|
|
24.
|
|
25.
|
|
26.
|
El teatre català: Drames públics i privats
/
Feldman, Sharon G.
L'autora revisa la polèmica artística i política que es va produir durant la dècada dels noranta tant al Teatre Nacional de Catalunya com al Teatre Lliure. Mentre que en el primer s'oferia el carnavalesc afer públic entre Josep Maria Flotats, la Generalitat de Catalunya i els sector dramatúrgic català; en el segon s'hi representava un paper clau per a la recuperació i legitimació del teatre professional català.
2011
L'Avenç, Núm. 372 (Octubre 2011), p. 42-50 (Focus)
|
|
27.
|
|
Sobre l'aparició i la desaparició: el teatre i Barcelona
/
Feldman, Sharon G.
Aquest assaig reflexiona sobre la relació entre lloc i escenari i entre paisatge i teatre, sobre en quina mesura un espai teatral pot esdevenir un lloc d'autoidentificació col·lectiva, i sobre el que la representació d'una casa i la construcció d'una localització desvetlla pel que fa la consciència de si mateix, la identitat i la cultura d'un dramaturg. [...]
2005
Pausa, Núm. 20 (Gener 2005), p. 57-68 (Monogràfic: L'acció té lloc a Barcelona?)
|
|
28.
|
|
29.
|
|