127.
|
|
128.
|
|
129.
|
|
130.
|
|
Sociolingüística "in"
/
Calaforra, Guillem
El llibre recull diverses contribucions fetes per especialistes a algunes de les edicions de les 'Jornades de sociolingüística' d'Alcoi.
1999
Caràcters. València, Segona època, Núm. 7 (1999, Abril), p. 34
|
|
131.
|
|
Fundació Serveis de Cultura Popular
/
Reixach, Modest
Es comenten les finalitats (centrades, sobretot, en el foment i la difusió de la cultura popular) de la Fundació Serveis de Cultura Popular, fundada l'any 1977. De les línies d'actuació, es remarca l'animació comunitària, la formació permanent, l'acció sociocultural amb infants i joves, l'educació ambiental, els moviments alternatius, els mitjans de comunicació i les noves tecnologies emprades.
1996
Revista d'Etnologia de Catalunya. Barcelona, núm. 8 (1996, Abril), p. 108-110 (Associacions)
|
|
132.
|
|
133.
|
La infundada mort del llibre
/
Pons, Agustí
L'autor reflexiona sobre com afectarà el món de les noves tecnologies als hàbits literaris dels lectors i al món del llibre en general i conclou que la mort del llibre és tan infundada com ho va ser, en el seu moment, la mort del teatre a mans del cinema, la mort de la premsa escrita a mans de la ràdio o la mort del cinema a mans de la televisió.
2000
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, núm. 156 (2000, Novembre), p. 3-5
|
|
134.
|
L'impacte de la digitalització en la lectura
/
Giralt, Jesús
Jesús Giralt exposa aquells casos en què és convenient que l'editor opti o bé per l'edició de llibres clàssica o bé per la via electrònica. També parla dels avantatges del llibre electrònic.
2000
Serra d'Or. Barcelona, núm. 484 (2000, Abril), p. 90-91 (Cultura i vida. Monogràfic: Del llibre als Països Catalans)
|
|
135.
|
Llibres en llibertat
/
Serra, Màrius
A propòsit de l'adquisició de llibres per Internet i del futur del llibre editat en paper. Parla d'un nou sistema de venda de llibres per xarxa ( comercialitzat per l'empresa On Demand Machine Corporation) en què el visitador accedeix per satèl·lit a una biblioteca electrònica, en tria un llibre i aquest s'imprimeix i s'enquaderna de manera gairebé instantània.
2000
Serra d'Or. Barcelona, núm. 484 (2000, Abril), p. 88-89 (Cultura i vida. Monogràfic: Del llibre als Països Catalans)
|
|
136.
|
El desordre dels llibres
/
Ramírez, Antonio
Diversos temes relacionats amb la comercialització del llibre: la convivència entre les llibreries virtuals i les llibreries reals; l'estratègia comercial d'Amazon, venedor virtual de llibres, exemple de gran capital que amenaça el teixit tradicional de comerç de llibres fent descomptes agressius; les funcions de la llibreria, algunes de les quals han quedat desfasades davant les grans operacions de promoció i màrqueting; la dinàmica en l'àmbit editorial i llibreter en relació a les xarxes de llibreries, un món de sobreproducció muntat damunt un desequilibri entre l'oferta i la demanda; i el futur de les llibreries en tant que espai que prioritzi la proximitat i la complicitat amb els lectors.
2000
Serra d'Or. Barcelona, núm. 484 (2000, Abril), p. 84-87 (Cultura i vida. Monogràfic: Del llibre als Països Catalans)
|
|