Traces. Catalogue


No exact match found for Infants?, using Infants instead...
Traces. Catalogue 67 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
'En quina llengua ens parlarem?'. Negociacions de codi en una aula de P3 / Rosselló i Peralta, Carles de
De l'abstract: "En aquest article examinem la llengua d'interacció d'un grup d'alumnes de P3 d'un parvulari de Barcelona. L'anàlisi de les seqüències conversacionals ens permetrà veure que l'esquema bàsic dialògic és el manteniment de la llengua per part de cadascun dels participants. [...]
2010
Revista de Llengua i Dret, Núm. 54 (desembre 2010), p. 277-295 (Estudis sobre política lingüística i sociolingüística)  
12.
L'«acomodació» de la població escolar amazigòfona a Catalunya / Areny Cirilo, Dolors
De l'abstract: "En aquest article s'analitza la problemàtica de la infància procedent de la primera generació d'immigrants amazigòfons que s'incorporen al sistema escolar de Catalunya, amb la intencionalitat de fonamentar una proposta psicopedagògica encaminada a crear un model escolar de coexistència lingüística. [...]
2007
Revista de Llengua i Dret, Núm. 47 (juny 2007), p. 353-385 (Estudis sobre política lingüística i sociolingüística)  
13.
L'encant de ser un nen / Llavina, Jordi
Comanegra publica un inèdit de Manuel de Pedrolo coincidint amb el centenari del seu naixement. 'Infant dels grans' és "'nouvelle' i dietari alhora", segons Llavina.
2018
Ara. Ara Llegim, 17 març 2018, p. 45 (El llibre de la setmana)  
14.
La fantasia creadora de Gianni Rodari / Armengol, Joaquim
2018
Ara. Ara Llegim, 10 març 2018, p. 49  
15.
La llengua de signes, una necessitat per als infants sords / Cedillo Vicente, Pepita (CREDAC Pere Barnils) ; Sánchez Amat, Jordina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sobre l'article de Humphries, del qual se n'ha fet una traducció al català per la similitud de la situació que es descriu referent als infants sords i a les polítiques d'intervenció en l'àmbit de la sordesa als EUA amb la d'arreu d'Europa i la de Catalunya.
2015
Llengua i Ús, Núm. 56 (2015), p. 96-100 (Ressenyes)  
16.
El plurilingüisme familiar / Rovira i Martínez, Marta (Universitat Oberta de Catalunya)
Del resum que encapçala l'article: "L'article aborda una temàtica fins ara poc estudiada com és el fet que cada vegada hi ha més infants que tenen més d'una llengua familiar. No parlem dels que són bilingües català-castellà, sinó d'aquells que en el nostre context aprenen a més a més una altra llengua des de petits. [...]
2014
Llengua i Ús, Núm. 54 (2014), p. 1-7 (Recerca)  
17.
El pensament sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura durant la formació inicial dels mestres / Pérez Peitx, Mireia (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article se situa en el camp de l'estudi del pensament dels professors a partir de l'anàlisi d'entrevistes i memòries de pràctiques. Mostra, de manera molt breu, l'evolució durant quatre anys d'una mestra en formació inicial sobre l'alfabetització inicial, concretament respecte a l'edat a la qual s'ha d'iniciar l'ensenyament i aprenentatge i el mètode que s'ha de seguir. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 82-89 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
18.
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit / Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ; Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
19.
Les percepcions de mestres i experts sobre la qualitat dels textos / Tolchinsky, Liliana (Universitat de Barcelona) ; Castillo, Cristina (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "En aquest article justificarem, en primer lloc, la importància d'identificar els trets distintius de la qualitat textual tant per a la recerca com per a la intervenció didàctica. Seguidament, mostrarem quins són els aspectes que destaquen a l'hora d'avaluar un text produït per alumnes de primària, d'una banda, els lingüistes i psicolingüistes, i de l'altra, els mestres d'educació primària. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 57-67 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
20.
La reflexió interlingüística a l'educació infantil, una eina per a l'aproximació a la llengua escrita / Marzà, Anna (Universitat Jaume I) ; Ríos, Isabel (Universitat Jaume I)
De l'abstract: "En aquesta contribució mostrem part d'una recerca en un aula multilingüe d'educació infantil on l'acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa de forma progressiva a través de la presència de l'anglès, cada vegada més oberta i més relacionada amb les llengües del repertori del grup. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 38-46 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  

Traces. Catalogue : 67 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.
Haven't found what you were looking for? Try your search on other servers:
Infants? in Amazon